Båndpudser

Hvilken båndpudser skal man købe? Det er til alm. hobbybrug, men kan den ikke blive for billig? Jeg har tænkt på en Bosch PSA 7
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej. Gør-det-selv har lige haft en test. De kårer Einhell som et godt køb til 700 kr. Hvis du sender mig en privat mail, kan jeg måske sende artiklen til dig. De tester også Boschen. Jeg har selv en gammel Skil som jeg er glad for. Bruger dog oftere min excentersliber.
Jeg tror ikke en pbs 7 har kræfter nok. de skriver den afleverer 300W til sandpapiret.
AEG har en model der sælges i bauhaus. den er blandt det bedre blandt dem der stadig er "billige".
En billig tuning er at skifte metalpladen bag sandpapiret ud med en grafit plade fra makita. det svarer til man hælder olie på noget der skal glide. det går meget lettere.

Jacob
Hej bankmand.Tak for tilbuddet,men jeg er blevet abonnent på Gør- det-selv,så jeg har fundet testen på nettet.
jeg køber normal kun godt værktøj, dog i hobby kvalitet - holder mig væk fra aldi, harldskrald m.m.

for ca. 1 år siden købte jeg en båndpusser i lidl - lidt som en joker da båndpuser ikke lige er det værktøj jeg oftest bruger.mener den kostede omkring 350 kr - det er ikke det samme skrammel som du finder i harald skrald og andre "power" mærker....

Det gode ved den er at plastikken er af samme gode slagfaste type som bosch (laves i samme by som bosches) - i lidl kan man købe billige sandpapir til 15 kr - som vel at mræke holder (jeg har endu ikke skiftet) - den har softstart og variable hastighed m.m.
min vurdering er man kan sammenligne den med tilsvarende bosches grønne serie men til under den halve pris - muligvis er den kun 95% sammenlignelig

jeg har brugt den til hobby lige som dit behov - har brugt den til bl.a. carport (hvor jeg skulle "kløve" en limtræs bjælke på 8 meter med en håndsav og efterfølgende "rette op" med båndpusseren) og til 4 stk højtalere som var lidt grove i limningen/kanterne inden de skulle males, brugt den som "bænk pudser" på hovedet hvor datteren så har formet diverse træfigure m.m. + diverse andre opgaver den har været alle pengene værd og har allerede kørt mange timer - jeg renser den med trykluft efter brug så den bliver naturligvis behandlet pænt, men bestemt også brugt og kørt varm.

jeg har lige set at de igen har samme model - hvilke jeg kun kan anbefale - jeg har hamstret lidt papir til når jeg får brug for det
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også