Kun dørgreb på den ene side

Hej, jeg har en hoveddør som jeg ikke ønsker at benytte mere. Derudover trænger den til en udskiftning.

Men i stedet for at installere et vinduesparti, så kunne det være smart at sætte en ny dør i så man i fremtiden ville kunne bruge det som indgang igen.

Mit problem er at jeg helst ikke vil have håndtag og lås på begge sider. Er det muligt bare at have et håndtag på den ene side (låsen kan jeg sagtens blænde af med et dæksel) - men jeg kan ikke se hvordan man skal fastholde håndtaget hvis man ikke har noget på den anden side.

Jeg vil gerne undgå at sætte en terrassedør i, og også at skulle skifte "låseindmaden" i en hoveddør ud.

Nogen forslag? På forhånd tak.

Tine Posselt Gamborg

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er ret sikker på at du kan få et ruko langskilt som afblænding, dvs der sidder bare en plade udvendig, og så kan du jo sætte lås og håndtag på indvendig. Pinden der går gennem låsekassen til håndtaget skal muligvis kortes af, men ellers burde det være muligt.

Sørg for at det udvendige langskilt er af en type der skrues fast indefra - eller ser det næsten en invitation til ellers uindbudte 'gæster'

/Claus

/ Claus

Man kunne jo så, skrue eller svejse, en skive på den 4 kantede "pind", så den ikke kan rykkes ud gennem låsen.
Hvis der er plads, kunne man bore et hul  og så sætte en skrue i, eller banke en låsestift i.

mvh jens
hej
Det findes, har selv monteret flere i et arresthus for længe siden (84 ca), men behovet er der jo nok stadigt. Prøv at spørg på trælasten.
mvh snedkeren

 gørenmasseselvsåvidtmuligt

Det er kun låse med 2 "faller" hedder de vist. Og ikke en lås med falle og rigle.
Min løsning til denne udfordring ville være at montere et Pasciel greb som man bruger på terassedører og større vinduer. En god isenkrammer burde kunne hjlæpe dig med at lave dit nuværende greb om så det kan bruges på denne måde.

God fornøjelse med dit projekt.


Med venlig hilsen


Tibberup Høkeren


www.tibberuphoekeren.dk


Det kan sagtens laves med et alm. greb som fastskrues fra begge sider, også en blændring på bagsiden i stedet for greb.
Hvordan fastgør man håndtaget på den anden side når man ikke har et decideret håndtag? Er det et bestemt slags håndtag man kan gøre det med eller hvordan og hvorledes?

Tine Posselt Gamborg

Grebet er fastholdt af kransen som det sidder fast i, på bagsiden er så en krans uden hul og greb i, disse kranse skrues sammen gennem døren, og sidder dermed også fast til døren.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis