Varmeblæser i Nissan Sunny TheDexterTeam 431 8361 13-01-2011 00:44 Hej,Min mor har en ældre Nissan Sunny fra 1995, hvor (varme) blæseren først tænder når den er sat på trin 4 (sluttrin). Hvorfor virker den ikke på de tre andre trin og hvordan laves den?Hilsen Torben 10 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
bredker 3151 9760 13-01-2011 05:46 det er 99% sikkert blæsermodstanden der er brændt af , skift den og det køre igen
je__ns 8514 0 13-01-2011 06:56 Ja helt sikkert, og modstanden sidder oftes i blæsekanalen et sted.mvh jens
TheDexterTeam Trådstarter 431 8361 13-01-2011 09:10 Mange tak for Jeres tilbagemeldinger. Undskyld, blæsekanalen hvor er det? Er godt klar over det blæser (ud) mange steder, men hvor er det I tænker på? Modstanden hvor køber man den - jeg tænker på, at det kræver at man eksakt kender bilmodel for at få rigtig modstand? Klikker man det bare sammen eller skal der bruges (special) værktøj? Hilsen Torben
egoland 246 8000 13-01-2011 15:03 Nu er det jo en ældre dame, vi har med at gøre - altså bilen, ikke ejeren ;-). Find blæsermotoren og tag den af. Kig ind i kanalen - måske er der der noget der? Blæsermotoren kan enten sidde i motorrummet eller i midterkonsollen. I det sidste tilfælde er det et større adskillesarbejde, og så må man jo gøre sin indsats klar,om man gidder investere tid i det, set i forhold til bilens alder. Når man først står med dimsen i hånden, er det forholdsvis simpelt at gøre noget ved, men indtil da - - pyh!!!! Prøv evt at få fat i en heynes. Annonce
fudji 209 6710 13-01-2011 21:54 som bredker skriver er jeg også ret overbevist om det er blæsemodstanden, det er ikke nødvendig og købe en ny hvis du er lidt finger nem, mener den sider ved gulvet i passapersiden med 2 skruer pil dem ud og af med plastik hætten der under er der et print (som regl bare en bane eller 2 der er brændt over)hvor du tager en lille stunp ledning og loder på og så er du kørende igen eller ud til en hugger og finde en.
TheDexterTeam Trådstarter 431 8361 13-01-2011 23:51 Mange tak for svaret til Jer alle - jeg prøver lige at finde modstanden i morgen når det er lyst. Det med en loddekolbe har nu prøver mange gange før så hvis det kan gøre det med en stump ledning er det fint :-) Men hvorfor er modstanden egentlig brændt over - det er ikke form for sikring der i modstanden? Hilsen Torben
Chr. 2419 5700 14-01-2011 16:10 Blæseren er beskyttet af en almindelig sikring, så der bør ikke være nogen form for sikringsvirkning i printbanen mm. Du skal selvfølgelig lytte kritisk til blæseren, når du har repareret modstanden. Lyder den rigtig mm. Overbrændingen kan skyldes en kold lodning, ir og ælde, men kan også være blæseren, der af en eller anden grund trækker urimelig meget strøm. Udtjente lejer etc. Chr. Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.
polobjørn 1976 4230 15-01-2011 16:38 HejNæsten alle modstande til blæsere er sikret med en "smeltesikring" som sidder sammen med modstandene, for ikke de skal blive rødglødende hvis blæsermotoren går i stå.Selve modstandene sidder næsten altid i den kanal der fører luften fra blæsermotoren til varme elementet for ar den skal blive kølet af den forbipasserende luft.Jeg kan ABSOLUT IKKE anbefale at man lodder ledninger eller andre ting på de printbaner der udgør modstandene på nogen bilmærker da det vil medføre større risiko for brand m.m.Når modstandene eller smeltesikringen bliver afbrudt er årsagen næsten altid at blæsermotoren strammer eller ikke kan rotere frit og derfor trækker alt for stor strøm gennem modstandene.Derfor - kontroler at der ikke sidder fremmedlegemer i blæserhjulet og atmotoren drejer frit og ikke går tungt.Hvis det er OK så udskift modstanden med en ny, hvis ikke så udskift både motor og modstand og så er alt i orden igen.Hilsner fra Polobjørn "AUTOELEKTRIKEREN"