Nye billeder mm. :) Take a look...

Hey...

Nu har jeg endelig fået taget mig sammen til at uploade lidt billeder fra sidste års projekter...

Kom gerne med lidt ris og ros...

LDS Galleri 1

LDS Galleri 2

LDS Galleri 3

Mvh
Linding

Udlært Styrings & Regulerings Elektriker (Industri Elektriker)

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ser rigtigt godt ud.

Det pyntede også på det at få den store skorsten væk fra tagfladen.

Koluda: Takker, det takket være dig jeg fik huntonit undertag på, synes sku os det var lækkert at arbejde med.

Blikslagter: Jaaah men rendejernene kunne heldvis bøjes lidt efterfølgene... Men snakkede med en vvs han sagde det var lige meget med fald... (heldigvis ik ham der dækkede kvisten ind og loddede mine tagrender, magen til klaphat)

Udlært Styrings & Regulerings Elektriker (Industri Elektriker)

Ja, der er noget af en forskel på banevarer og huntonit undertaget.

Man skal ikke passe lige så meget på undertag, og føler sig også rimelig sikker på sådan et tag, frem for et hvor der bare hænger en plastfolie eller fiber banevare under en.

Brugte i zink i hele tagfoden, eller er det bygtjek´s tagfod i har benyttet ?

Og det med lægterne, man skal selvfølgelig huske at måle tagfladen op, og dele taget ind i lægte afstande i begge ender, så det hele går op når man når kippen, og her er kridtsnoren selvfølgelig et must...
Annonce
Stort og flot arbejde.
Personligt er jeg dog ikke vild med vandskuringen.. det giver en masse arbejde efterfølgende.. Burde egentligt kun bruges indenfor!
Tagstenene kunne med fordel have været af den "lille" type, de passer bedre til en så relativ lille tagflade. Men det er jo et spørgsmål om personlig stil :-)
Huset har heltsikkert fået en rigtig god "frakke" på og er nu klar til rigtig mange år igen...
Er det så det indvendige du kaster dig overnu?

MVH Njord

MVH Njord
Flot arbejde!

Jeg skal selv i gang med noget lignende!!!
Må man være så fræk at spørge hvad det har kostet dig bare sådan ca???
Hej. Super flot stykke arbejde. Meget flot hus det er blevet. Erik

Hygger mig bare (:

Koluda: Ja vi brugte bygtjeks tagfod, den lange model.... den var lidt dyrer, men den sparede mig for en del arbejde og det var lige til at gå til og ja det med lægtnerne, man lærer af sine fejl :o)

Njord: Ja det med vandskuring er vi klar over det kræver lidt vedligeholdelse i form af en gang maling hvert 5år ca. og det er vi helt indforstået med og med hensyn til teglene så havde de faktisk samme størrelse som de gamle der lagde på, og synes selv de passer meget godt til huset. Men nej det indvendige var lavet da vi købte huset, 2 nye badeværelse, nyt køkken og nye gulve, lofter døre, mm. så det har kun været lidt små ting. Men skal igang med at bygge garagen større til foråret så det bliver os lidt af et projekt

MiKmo08: Ja selvfølgelig må du det, samlet set kom vi af med ca. 70.000

Zink tagrender og nedløb = ca. 5000,-
Zink inddækning af kvist, lodning af tagrender og vvs løn = 5000,-
2 stk velux vinduer incl. inddækninger = ca. 7000,-
og så ca. 50.000 for taget (Mener det var 120kvm tagflade) Undertaget kunne jeg godt ha fået lidt billgere ved at vælge banevarer, men det valgte jeg så ikke at gøre, og aflutningens stenene, oplangs sternen har jeg valgt at bruge vindskede sten, som går ud over, så jeg slap for at lave et hakkebræt og de var også halv pepperet. ca. 100kr stykket mener jeg. og så tagfoden valgte jeg os en lidt nemmere løsning, som igen os var lidt dyrer. så man kunne selvfølgelig godt lave det lidt billigere. men hvis jeg skulle lave det om igen ville jeg ikke gøre det anderledes. :o) Håber du kunne bruge

SaniNetto: Mange Tak, vi os blevet godt tilfredse.

/Linding

Udlært Styrings & Regulerings Elektriker (Industri Elektriker)

Skrevet af linding85 på 14 jan 2011 13:44
Koluda: Ja vi brugte bygtjeks tagfod, den lange model.... den var lidt dyrer, men den sparede mig for en del arbejde og det var lige til at gå til og ja det med lægtnerne, man lærer af sine fejl :o)

/Linding

Okay, og det virkede optimalt til huntonit undertaget... ?

Det var nemlig en af de betænkeligheder jeg havde ved at benytte den, at jeg ikke var helt sikkert på hvor godt tilslutningen blev mellem bygtjeks tagfod, og huntonit undertaget.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også