Hvor finder man en 5.1 forstærker med radio

Vi har en blue-ray og en dvd afspiller..
dvd afspilleren er også 5.1 anlæg. Nu vil den ikke rigtigt mere.. begyndt at skratte og alle ledninger er tjekket.. det kommer og går.
Nu kigger vi efter en ny reciver + radio og 5.1 .. Vi har jo højtalere og kan afspille både dvd og blue-ray på blue ray afspilleren så det er jo kun forstærkeren vi mangler

og tættere på 1.000 kr. end 2.000 kr.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Her måske.

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/hifi-komponenter/receiver-forstarker/RXV367BL/yamaha-surround-receiver-5-1
Skrevet af Jacob Antenne på 13 jan 2011 17:20
Find en brugt Marantz sr-****
De er overraskende billige brugt.

fandt lige en tilfældig fra ny.. 17.995 kr. hmmm ikke lige min model.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Brugt...
http://www.dba.dk/marantz-sr-4400-61-kanaler/id-70809534/

Jacob
DBA er vejen frem som tidlige beskrevet.

Kik efter Marantz, Harman Kardon og NAD så går du ikke helt galt i byen

STX, HBU, BA Bygningskonstruktør MAK

Annonce
Du har jo Blue-Ray.. ud og køb en af de nye digitale forstærkere med TrueHD osv. Går ud fra som selvfølge, at du købte Blue-Ray for at løfte dine oplevelser lysår.. på film fronten.

Ikke bare opskalere, du lyd... men så sandelig også billed, med de nye digitale forstærkere, og den behøver ik koster 17.000 man kan sagtens finde en fornuftig leje på omkring de 3000 - 4000. måske endda billigere på et udsalg.

Logikken må være at har man Blue-Ray, har man vel TV der også viser fuld HD.. har man det, har man også en digital forstærker til de nye formater..der er altså også sket en del på lydsiden, de sidste par år.

Prøv selv efter, gratis at få demo i special butikker. :o)




Har et nyere lcd samsung med lysudgang af lyd...
hvad TrueHD lyd er ved jeg ikke.. ofte når jeg kigger DVD film ligger der 2 forskellige 5.1 lydspor og jeg ved ikke hvad der skal være bedst.. så på lydsiden er jeg en teknisk analfabet.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Nu tænker jeg mest på din Blue-Ray synd, du ikke udnytter de kvaliteter der netop er på den. Det er den, der kan køre TrueHD sammen med FullHD billed .. med andre ord, bedre oplevelser en DVD.
Men kræver selvf. dit TV, er kompatibel med dit Blue-Ray ..altså om den kan vise FuldHD og ikke kun HD-Ready.

Har du HDMI stik på Blue-Ray og Samsung TV... har du det, er du godt på vej... angående, hvilke lydformat, for Blue-Ray er det rimelig enkelt hvis det er TrueHD, viser den selv, hvornår den kan spille det format.

Men ved jo selvf. ikke hvad du prioritere, er du tilfreds med DVD kvaliteten, som de fleste jo desværre er :0) hehe.. så er en brugt jo ganske udemærket..

Men kunne læse, du havde Blue-Ray og hvis du så havde et TV kompatibel med samme. uha, så ville det være synd, du ikke gav dig selv muligheden, for en forstærker der håndtere (opskalere) lyd og billed.

DTS er det lydspor der er bedst. DTS-HD er så en nyere forbedret udgave.

Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis