Effektmåler til PC

Hej

Findes der en lille effektmåler man kan sætte i sin tavle på hver gruppe, som man kan aflæse via PC/netværk?
Lidt ala Zensehome's løsning hvor man kan aflæse forbruget af hvert stik. Det er smart, men ikke i et IHC hus... så derfor ville jeg gerne have noget man kunne sætte i tavlen.

Det helt smarte kunne være hvis det bare var en enkelt 1 eller 2 modul blok, som så havde ledninger ud til alle grupper, der aflæste på samme måde som et tang-amperemeter.

Jeg har hørt min bror, der er 'trikker, men han havde ikke lige hørt om noget.

Kender i til dette??

på forhånd tak
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan jo via IHC og lidt snilde aflæse hovedmåleren i huset.. Ville det ikke være det bedste? Altså hvor mange kwh du bruger i alt?

Jesper Pedersen

Jo det kan man godt. En af grundene til at det skal være opdelt er at man kan overvåge de enkelte grupper og sætte alarm op hvis der er noget der pludselig bruger mere strøm end normalt eller som kører på tidspunkter det ikke burde. Det er svært at se hvis der kun er en hovedmåler, da det vil drukne i mængden. Det optimale ville være at zensehomes stik kunne arbejde sammen med IHC, så man kunne få det helt ude per stik.
Det bliver nok ikke helt nemt.. At få zensehome til at arbejde sammen med ihc..

Men en en-faset bimåler på hver gruppe kunne jo gøre det, og så læse det ind i ihc?

Jesper Pedersen

ja det er en mulighed jeg har overvejet. men det kræver en del plads i tavlen. Jeg må tage min tænkehat på og se om jeg kan finde noget på "indernettet". tænkte om man kunne lave noget med en spole omkring ledningen og se om man kan måle effekten induktivt.
Nu ved jeg ikke hvor meget plad og lysgrupper du har, men de fylder jo kun ca 16mm pr. måler?

Så det skulle der vel næsten være plads til, eller

Jesper Pedersen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis