Tråden er låst

Naboens kat....

Hejsa!

Nu har jeg for jeg ved ikke hvilken gang "fanget" naboens kat i at sidde på min spritnye bil. Katten har fået for vane at hoppe op på bilen via moterhjelmen, og kravle op på taget, hvor den sidder og overvåger kvarterets andre katte....!

Jeg har påtalt det overfor naboen 2 gange, og bedt hende om at holde hendes kat væk fra bilen, da jeg ikke synes det er så fedt at få ridser/kattepoter på tag og motorhjelm. Hun siger at hun nok skal gøre noget ved det, men jeg synes bare ikke der sker noget!

Derfor: Når jeg har "advaret" hende 3. gang, hvad må/kan jeg så gøre? Alle forslag modtages gerne!

PS. Jeg har til dels accepteret at denne kat samt kvarterets mange andre bruger et bed rundt om mit hus som offentlig kattebakke (til trods for hjortetaksolie og vandgevær).
47 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Spul den et par gange med haveslangen mens den sidder på bilen, så plejer de at lære det.

Bent.
Jeg vil nu ikke mene at en kat laver ridser i din bil, kattepoter måske, men så skal du da være langt mere nervøs for at kører på vejene med alle de små sten der kan hoppe op og lave lak skader på bilen.

Jeg ville ikke tage det så tungt at den sidder der, og ville absolut ikke gøre noget på trods af tredje advarsel.
Giv den et skud vand.. og ridser kommer der ikke nogen af... men ja, snavsede kattepoter på en nyvasket bil er lidt skidt.
Hav altid en vandforstøver ved hånden, en af dem der kan lave en lang tynd stråle...


Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Nej, kattepoter på en nyvasket bil er ret frustrerende...!

Jeg har 2 små drenge som også bruger bedet omkring huset til sandkasse. Og så er kattelort heller ikke så fedt! Så i bund og grund leder jeg efter noget der kan gøre min grund uattraktiv for kattene. Uden selvfølgelig at gøre dem alt for meget fortræd...!
Nogle knuste fed hvidløg, skulle være særdeles effektive, til at skræmme katte væk.
Det har jeg fra en kolega, som holder uønskede katte væk, på den måde...

mvh jens
Annonce
Et ældre par har løst det med to bamser, en på fronten og en på taget.

En anden mulighed, flyt i lejlighed så slipper du for naturens luner.

I am so full of it.....

Du må aflive dem på en human måde, det siger mark- og vejfredsloven fra 1953. Når du som du selv siger, har advaret naboen.

Jeg har forløbigt lagt 5 katte fra en bestemt nabo i graven, de skider over alt i min lade, hopper rundt på min bil, tømmer MIN kats mad skål.

Hun har fået de advarsler hun skal have, så nu er der kort proces.

Om folk kan lide sandheden eller ej, jeg er i min fulde ret til at aflive de katte, når de gentagne gange laver "ballade" på min grund.


Mvh Thomas Hansen

Hvordan afliver man en kat humant???

Eneste metode jeg lige kan komme på, er en tur til en dyrlæge....

jens
Skrevet af Hansen7717 på 12 jan 2011 19:43
Du må aflive dem på en human måde, det siger mark- og vejfredsloven fra 1953. Når du som du selv siger, har advaret naboen.

Jeg har forløbigt lagt 5 katte fra en bestemt nabo i graven, de skider over alt i min lade, hopper rundt på min bil, tømmer MIN kats mad skål.

Hun har fået de advarsler hun skal have, så nu er der kort proces.

Om folk kan lide sandheden eller ej, jeg er i min fulde ret til at aflive de katte, når de gentagne gange laver "ballade" på min grund.



Og det samme gælder naboernes børn og hunde!

Hvor mange af dem har du aflivet?
Lån en stor mårfælde Det hvirker 100%
Hvordan afliver man en kat humant ( Skyd den ) Eller du kan køre den A H Til i din mårfælge
Der er yderligere 37 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis