Gips i loft

Hej

Skal lige høre og der er en Tømrer der kan råde mig ang mit badeværelse, er ved at lave loft skal der en eller to plader gips på loftet ??
det er et badeværelse på 6 m2
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
2 plader bruges i rum der skal brandsikres, så mon ikke en er nok

V.h.  Håndværkeren
tænker mere på om det kan slå revner med kulde og varme, men jeg vil også mene en plade er nok, men er sku ik sikker
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
blikkenslageren>>>det bliver da ikke mere lige af at bruge 2 lag , det rettes jo op i lægtelaget

1 lag er nok , men skal det spartles op til glat loft , vil jeg anbefale 2 lag med forskudt samlinger , så revner det ikke så nemt
bredker

det blir jo glat loft om man sætter et eller to lag op, det er jo kun samlingerne man spartler, også filt på
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
bredker

det blir jo glat loft om man sætter et eller to lag op, det er jo kun samlingerne man spartler, også filt på
bruger du alm gips , er det normalt glat loft
men mange bruger i dag plankegips , så har du en fuge pr 60 cm
det er normal gips plader jeg bruger
fordeln ved at sætte to lag op , er at det bliver mere stabilt og stift , så udefrakommende påvirkning som vibrationer , fugt og temperatursvingninger
med et lag er der risiko for at det revner i samlinger , det er ikke så sart med to lag , da de låser hinanden
det er rigtig nok men hvis du laver en ordenlig forskalning, kan det jo ik vibrere særlig meget ,
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også