Import af Camaro 96 fra Dubai

Hej der...

Da jeg er så heldig at havet fået en Camaro fra 96 kunne det jo også være super fedt at køre i den, problemet er bare at den står i Dubai. F...

Så er spørgsmålet om jeg bare kan få den hjem uden at indregistrere den og betale de 180 % intil den lige er blevet fixet lidt.

Der er vel noget med noget told og noget.

Chris..

Det er vel egentlig bare skat man skal have fat på.

Det kan sikkert godt fixes.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
så længe det er en ikke-reg. bil er det gammelt jern, som du nok skal betale moms af og måske importafgift.

jeg kender en der har importeret flere biler til dk, for en del år siden...

og synes at mindes, at han har nævnt noget om, at hvis man får den hjem i flere dele f.eks. motor/karosse for sig, og sæder ud og sådan ting. så var det noget med at det var billigere end hvis den var samlet...

det kan godt være der er kommet nye regler, og at jeg er helt forkert på den, men kom lige i tanke om det...
Og det rigtig gode er, at tolderne er meget dummere end almindelig mennesker.
De kan slet ikke gennemskue noget som helst.
Og det er utroligt så mange rigtig meget kloge mennesker, som uden problemer, har taget røven grundigt på tolderne, i hvert fald i tankerne

Ironi kan måske forekomme.

Der er ingen lovlige genveje til at komme ud at køre nærmest gratis i dyre biler.

Med venlig hilsen
ktm

Sådan en spand kan sikkert købes billigere i DK end hvad du skal ofre på at få plader på en fra Rababien.
René

Du kontakter SKAT og hører dem om proceduren for den slags og få at vide, hvad det koster. Alternativt kan du tage kontakt til en forhandler, som beskæftiger sig med import og høre ham, hvad han skal have for at klare sagen for dig.
Transporten er relativt billig, da den kan pakkes i en container. Diverse shipping agenturer kan give et tilbud på prisen.

Så kan du derfra tage stilling til, om du har råd til en bil som denne, eller om den skal forblive en drøm. Personligt mener jeg en Jensen Interceptor SP i toprenoveret stand vil være en passende bil til mig, men økonomien siger noget andet. Det er forskellen på drømme og realiteter.

Chr

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Da jeg importerede min bil, skulle jeg som udgangspunkt/tommelfingerregel, betale ca. 65% i afgift, af det som en tilsvarende bil står til hos en DK forhandler i udsalgspris.

Sagt på en anden måde... hvis den står til 100.000 Kr. hos forhandleren i DK, skal Skat have 65.000Kr.

Bilen skal toldsynes når den kommer hjem. Bilsynet vurdrer om bilen er under middel, middel eller over middel, i forhold til standarden for den slags vogne. Det kan så betyde en ca. ændring på -5 til+5% på ovenstående 65%. Det er bilsynets vurdering der ligger til grund for afgiften.

På Skats hjemmeside kan du finde ud af, hvad tilsvarende vogne er blevet belagt med af afgift ved indførsel. Kan ikke lige huske linket, og dengang jeg selv skulle bruge det, brugte jeg noget tid på at finde det rigtige sted på siden.

Når din bil er blevet vurderet, kan du efterfølgende klage over afgørelsen.... og evt. få lidt penge tilbage, hvis du får medhold.

Men.... som kloge mennesker allerede har skrevet... det er nok billigere, at købe en tilsvarende i DK. Skibstransport er jo ikke gratis.

" Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "

Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis