Barnebarn-Morfar projekt af veteran motorcykel

Halløjsa.
Min morfar har lige købt sig en GAMMEL russisk motorcykel de brugte under krigen. DEN KAN KØRE :-D. Han vil gerne have den malet om men han vil have den så original som muligt. Han snakker lidt om at alle var matsort dengang? Er der noget man skal være opmærksom på ved sådan en gammel kværn? 
Vil i foreslå maskinslibning eller håndslibning? Flere spørgsmål kommer nok undervejs :o)
Det skal lige siges at jeg er 16 år og har været i praktik hos en autolaker i 2 måneder. Jeg har malet en del ting hvor kunden har været 100% tilfreds, så jeg er ikke en noob der f*ucker det hele op. :-)

Jeg lægger billeder ind af hele renoveringen\forløbet. 


Mvh Mikkel Thomhav  0-24814
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
en gammel Urial? bare der er sidevogn med. Jeg ville være forsigtig med det der sliberi. Hvis den er fra før '40, er den gamle maling måske penge værd.

 

Den er med sidevogn ja.
Hvad vil du foreslå med slibningen?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej med jer.

Som URAL / Dnepr ejer må I da vist lige have et par nyttige links.

www.dnepr-ural-mc.dk
www.ural.dk

Det er dels klubben for ejere af disse maskiner dels den største danske forhandler af både dele og hele maskiner. Altsammen steder med nyttig viden!

Nu skriver du ikke hvor gammel maskinen er... men den er næppe helt tilbage fra krigen. der er blevet produceret stortset uændret med de to navne (og vist også fra forskellige fabrikker) stort set frem til idag.
Så man kan ikke umiddelbart se om de er rigtig gamle eller bare er ældre...
Det er maskiner der er kopieret/inspireret af BMW maskiner fra lige før krigen. Russerne indkøbte nogle maskiner de lod sig kraftigt inspirere af, derfor den store lighed. Men efter sigende er de altså ikke helt så holdbare...

Med tiden har de fået en vis kult status som USSR motorcykel og priserne er røget en del op de senere år.

Hånd eller maskin slibning afhænger jo nok mest af alt om hvor medtaget lakeringen er.. Skal den helt i bund er maskin udgaven jo nok lettest... ellers kan du nok nøjes med at håndslibe og undgå en grunder.

Men det afhænger jo også en del af om det skal være en cykel der ser original ud, eller den skal pimpes....

Er det modellem med træk på sidevognshjulet og bakgear??
Hvilken sidevognskasse er der på den??

Du må gerne smække nogle billeder ind af den nu og så gennem processen... Det kan du gøre i denne tråd eller som et indlæg i galleriet.

MVH Njord :-)

MVH Njord
Tak for svaret Njord!

Jeg skal nok lige få besvaret dine spørgsmål, men kan jeg ikke lige nu da jeg lige skal have spurgt min morfar ad, hehe.
Jeg lægger løbende billeder ind :-)


On-topic:

Den skal males så originalt som muligt Lakken er ikke særlig medtaget
Så original som muligt... Ja så kræver det du finder ud af hvad det er for en model...
Måske er der en farvekode knyttet til stelnummer?

Men jeg er også helt sikker på dine lakeringsener langt overgår fabrikken.....

Men på disse sider er der en hel del af disse spøjse maskiner og deres historie.

Der er også lidt links til youtube på disse. Ellers kan du selv finde dem på youtube og se mere til maskinerne og deres brug i fortid og nu...

MVH Njord :-)

MVH Njord
Hej Mikkel.

Har du fået taget nogle billeder af projektet??
Og fundet ud af hvilken model det er I arbejder emd??

MVH Njord

MVH Njord
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også