Genskabe data fra windows disk

Min datter er ikke klogere end nogen andre, hun gør sig ikke det vilde i backup.

Hun havde fået en fin ældre bærbar af mig. Denne har hun så brugt i et par år. Hun er gift med en mand der også er ret it kyndig, men han havde så heller ikke lige fået den der online backup sat til, selvom produktet var købt og betalt.
Nå men den der skide harddisk ville bare ikke læses mere. Det eneste den kunne var nogle små klukke lyde og en masse klik fra hovederne. Jeg ville mene den var død.

Bios ville ikke engang altid genkende den. Jeg prøvede med et nyt print bagpå fra en disk magen til, no go, jeg prøvede at sætte pladen over i et andet kabinet, no go. Jeg reetablerede org. kasse og print.

Der blev prøvet med mindst 10 recovery programmer fra nettet.

Harddisken tilsluttes med sådan en gadget her
http://www.sandberg.it/da-dk/produc...-Disk-Link

Det er lykkedes mig mange gange at læse andre diske, med sådan en som denne, alle på diske der er brækket ned. Men det eneste der skete her var at den windows der kørte på maskinen gik totalt istå hver gang man koblede usb enheden med disken til.
Æv.
Det sidste jeg ville forsøge var mit andet yndlings styresystem, linux.
Jeg har altid et par maskiner stående med linux på, så det skulle da lige prøves.
Jeg koblede sandberg dimsen til. Linux tyggede lidt på disken, den kukkede lidt, og så dukkede der et USB disk ikon op på desktoppen.
Jeg klikkede og vupti, disken kunne læses fil for fil.
Jeg satte en kopi igang af hendes outlook fil samt de ca. 13000 billeder hun havde liggende i mapper på sit skrivebord. Disken var defekt, den brokkede sig 3 gange over at "den her kan jeg ikke læse, men jeg fortsætter".
Så hvis i har problemet så prøv at følge min opskrft. Find en gammel PC, installer eks. ubunto på den, køb en sandberg dims og prøv.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er intet nyt i at windows er noget bras....

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis