Symaskine til hestejere

Hej - Jag skal ud og købe min første symaskine og har fået anbefalet en PFAFF. Synes det er svært at hvide hvilken model jag skal købe. Mitt krav er at den skal kunne reparere mine hestedækken, dvs sy gennem kraftigere stoff og og tæppe med fyld i. I øvrigt skal den kunne sy strækksøm. Tager taknemligt på imod tips på andre modeller også.

Hesteejeren

ryttaren

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Emma.
Det er nok en væsentlig stærkere maskine du skal have fat i, PAFF er en god maskine men den er ikke til så voldsomme opgaver. Du skal finde dig en saddelmager maskine, og det må naturligvis godt være en brugt da en ny nok ligger en del over hvad du vil give for en maskine.
Kig i DBA eller G&G efter brugte industi maskiner enten en skomager eller saddelmager maskiner.

V.h.  Håndværkeren
Skrevet af Emma.a på 12 jan 2011 23:08
Hej og tak for svar. jag forstår at jag skal have en kraftig maskine men en sadelmager maskine lyder voldsomt. Jag har ikke tænkt at sy gennem læder men kraftig nylon.
Det er jeg fuldt ud klar over Emma, men hestedækken er temlig tungt at arbejde i for en husmoder maskine. Og det ville da være ærgeligt at købe en ny maskine og så ødelægge den på få dage, og jeg har erfaringen med både den ene og anden form for maskiner i denne brance. Der findes også forskellige saddelmager maskiner lige fra de mest almindelige til bla. den slags syning du har behov for, og så de mere specielle maskiner der kan sy i tre - fem lag læder på en gang. Min gamle far havde sådan en af den type som vi unger syede fladbankede konservesdåser sammen med, når han ikke var på værkstedet.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis