Flydende pakning og saltvand

Jeg skal ha pakket noget på min påhængsmotor, men der er tæring i de to flader der skal pakkes. så de er ikke 100% plan. derfor vil jeg gerne bruge noget flydende pakning, men kan det sammen med påvirkning af saltvand?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad er det helt nøjagtig du skal have tætnet?
Kan du ikke bruge en pakning?

Jeg tror da godt flydende pakning, kan sammen med saltvand, men kunne godt tvivle på, om det er en god løsning, udelukkende at tætne en tæret samling, med flydende pakning, meget afhængdig af hvad det er du vil tætne.

Et billede af delene, vil måske kunne give nogle forslag.

mvh jens
Sidste vinter arbejdede jeg på min motor og anvendte "flydende pakning". Tidligere havde jeg en bøtte af sådan noget stående, men den var tørret ihjel, så jeg skulle købe nyt. Den gamle "flydende pakning" var noget limagtigt (Curil hed vist et almindeligt mærke), men det man får nu er mere en slags højkvalitets-silikonegummi.
Hvis du renser pakfladerne godt, så mener jeg klart at flydende pakning er en god løsning.
Men jeg lavede en fejl, da jeg samlede min udstøds-manifold med topstykket: Der kom for rigeligt af den flydende pakning på, og det satte sig som en klat i et kølevandsrør. Så det gav køleproblemer hele sidste sæson indtil jeg fik gættet årsagen og rettet den.

Hans-Henrik

Hans-Henrik - Beason31 D404 "Dancing Wave" Lynæs

"Hav part i gode skibe eller slet ingen. Hold altid dit skib i god stand, og du vil få gode mænd med dig. Hav skibet klar tidligt på sommeren og rejs kun i den bedste sommertid. Hav altid solide grejer på dit skib og bliv aldrig for længe på havet om høsten, hvis du kan undgå det. Agt vel på alle disse ting, så skal det nok gå dig vel med Guds hjælp"

(Citat fra Konungs Skuggsjá, Kongespejlet, norsk bog om leveregler formet som samtale mellem far og søn. Ca. 1260)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis