Hej. Jeg har en Alfa Romeo 146ti fra 1999. Nu har jeg haft den på værksted for at blive klar til syn, men det ser ud til en del af panelerne er rustet 30cm ind i det meste af højre side og der er også rust i venstre side. Ligeledes er en vange eller bro kaldte han det vist, der sidder mellem baghjulene rustet.
Jeg kunne se han havde slået huller i selve vangen med en spidshammer som de bruger på synsværkstederne
. Så en del rust err der. Det ville koste 8-14.000kr at få lavet alt efter om der dukkede mere rust frem. Problemet er at der har været gået hul i en plasticcoating (pava dinitrol eller lign) under bilen, så der har kunne løbe vand ind.
Resten af bilen er fejlfri. Så jeg er i tvivl om det kan betale sig at reparere den.
Han fortalte også at en del af arbejdet i starten ligger i at opvarme og fjerne coatingen inden man overhovedet kan svejse på jernet. Så jeg overvejer selv at begynde at 'rengøre' undervognen for undervognsbehandling hvis det kan betale sig.
Mit spørgsmål som jeg ikke nåede at spørge pladesmeden/mekanikeren om,
er om jeg kan købe en reservedels-bil som jeg kan bruge nogle af
undervogns-delene fra, feks. hjulbro (bærende metalvange) evt. paneler i
undervogn eller om det er noget han selv kun kan bukke/lave i nyt jern?
Og han mente jeg ikke skulle køre til syn med den, for at få en synsrapport over fejl, da synshallen evt. vil 'grounde' den så jeg ikke kan køre i den til værksted. Men kan de det hvis det kun er rust i panelet og en vange??
Andre gode råd modtages gerne på forhånd tak.