gasspjælphus golf 3 1992

Hej
Jeg vil gerne rense gasspjældet med bell add
Hvordan får jeg plasttoppen løs på gasspjældhusethuset.
Har løsnet spændebånd af slangen og tagetbolten ud. Skal man drejet af
løfte eller skube til siden?  er lidt bange for at ødelægge det.

V. H fra Mogens
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg mener faktisk ikke at man kan løsne det der oppe.. Men er lidt i tvivl, du kan prøve at smøre med lidt wd40 rundt i kanten og se om du kan lirke den op, hvis ikke ville jeg pille indsugnings slangen af ved luftfilteret, også sprayge Bell add ind gennem indsugningen mens man holder ca 3000omdr.

Med venlig hilsen

Mark Baumann

Hej

Mark tak for svar

Jeg har fundet ud af hvordan man får den af.
Den indersteste bolt med m12
de to andre skal man bruge en kniv til at skubbe plastdækslet op.
derefter kan venstre bolt tages ud og til sidst højre bolt der bliver ved med at
sidder fast i plasthuset.
Jeg har fundet ud af når det er meget koldt - 16 grader er temperatur senseren IAT afbrudt så det må være i stikket eller i huset.
viste hele tiden 500 k ohm. blæsser man varmluft ind med hår tørrer ændre modstanden i dyseren. så det må være et
ledningsproblem.
Desuden fandt jeg ud af de to vacumslanger bag på plasthus var med dårlige. Og klappen ikke lukker helt op nede i
luftfilteret som den skal når temp er under 5 gr. så det bliver nok også til ny temp switz. (den der sider på vacumslangerne.
Kalappen lukker godt nok op og bloker for kold luft når slange kobles direkte over.
Jeg er nu ved at us om preheater virker men det kniber lidt med at finde diagram så jeg prøver med et fra en polo.
Tak for tippet med de 3000 omdrejninger.

V. H fra

Mogens
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis