Nedvejning af bil med papegøjeplader

hejhej.
Inden jeg begiver mig ud og køber bil, vil jeg have styr på dette.
Har kig på en bil der skal omregistreres til papegøjeplader (privat/erhverv)
Ligenu køre den på den høje vægtafgift.
Bilens totalvægt er 2500 kg. Det er en Berlingo.
har læst at biler med en totalvægt på OP TIL 2499 kg kan nedvejes.
Vil det sige den bil jeg kigger på IKKE kan nedvejes ???
ja jeg er snotforvirret.
På forhånd tak

Glemte, bilen er nysynet, så den skal vel synes om igen når den skal nedvejes ?

Er der evt en venlig sjæl der kan sætte et regnstykke op for mig mht det økonomiske i det.

The day you quit is the day you lose.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den skal til syn hvor du fortæller den søde syns M/k at du vil have den ned på 2000KG.
Så tager du ind til dit skattekontor og siger hvor meget bilen har kørt og at den ser forfærdeligt ud.
Skat giver dig så et tilbud på hvad det skal koste.
Tilbudet er ikke bindendene,du kan betale eller lade være i bliver ikke uvenner af den grund.
René
Skrevet af ALB69 på 10 jan 2011 13:28
Den skal til syn hvor du fortæller den søde syns M/k at du vil have den ned på 2000KG.
Så tager du ind til dit skattekontor og siger hvor meget bilen har kørt og at den ser forfærdeligt ud.
Skat giver dig så et tilbud på hvad det skal koste.
Tilbudet er ikke bindendene,du kan betale eller lade være i bliver ikke uvenner af den grund.
René

mit spørgsmål lød mere på, OM det overhovedet kan lade sig gøre ?
Tænker på bilens nuværende vægt osv

Slet ingen der kan komme med et input ?

Hvis det ikke kunne lade sig gøre kunne jeg jo ikke skrive hvordan du skal gøre.
Selvfølgelig kan en Berlingo komme under 2000KG.prøv at se hvad der kører rundt på vejene.
Det eneste der kan forhindre det er prisen og den kender kun skat så spørg dog dem.
René
Skrevet af ALB69 på 11 jan 2011 22:55
Hvis det ikke kunne lade sig gøre kunne jeg jo ikke skrive hvordan du skal gøre.
Selvfølgelig kan en Berlingo komme under 2000KG.prøv at se hvad der kører rundt på vejene.
Det eneste der kan forhindre det er prisen og den kender kun skat så spørg dog dem.
René

Ja ja ja ja Pardon da meget.

Annonce
det kan ik lade sig gøre på en bil på T 2500 kg.
Du skal i så fald fjerne 500 kg lastevne og det betyder at du nok kun må køre med 100-300 kg (afh af bilens lastevne nu).. - og den æder de ikke inde i synshallen.

Det er som regel biler der har T2050 eller T2100 kg der laver tricket.

/cs

Skrevet af csteinod på 12 jan 2011 08:51
det kan ik lade sig gøre på en bil på T 2500 kg.
Du skal i så fald fjerne 500 kg lastevne og det betyder at du nok kun må køre med 100-300 kg (afh af bilens lastevne nu).. - og den æder de ikke inde i synshallen.

Det er som regel biler der har T2050 eller T2100 kg der laver tricket.

Tak for svaret.
Nej det kan jeg godt se, 500 kg er meget.
Ved så ikke om berlingoens totalvægt er 2499 kg eller 2050.
Men jeg må søge videre.

Mener bestemt den har totalvægt på 2025 kg. Så de 25 kg burde ikke være noget problem.

ja så er det ikke noget problem. tænkte godt nok at 2500 var meget for sådan een, men hey du er manden med bilen - ikke mig :-)

Det økonomiske i det er til at overskue
Det koster et syn og differenceafgift fra de 30 til 90%. nu ved jeg ik hvad sådan een koster (og hvor gl den er), men mon ikke afgiftsdifferencen er ca 8-15000 kr hvis den er fra midt 00'erne

du skal have den synet til nedvejning. det kan synshallen hjælpe med
så skal du til skat og have udfyldt nogle papirer (som jeg ikke kan huske navnet på)
og derefter betale differenceafgift.

derefter får du købt nye vægttavler og tilsendt en ny reg. attest med de nye vægte
ved næste opkrævning koster det således 2500 kr mindre end det gjorde før..

/cs

kik evt på www.nedvejning.dk

de gør det for dig hvis du ikke selv tør binde an med det, men jeg gjorde det med min citroen jumpy uden problemer. synshal og skat var søde til at give papirer og råd til arbejdet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis