ydremur i fundablokke

Hej.

Nogen fordele ved at mure ydremuren op i fundablokke i stedet for mursten?

Bedre holdbarhed? 

- Tømreren
22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad skal det kunne holde til ?

http://www.lyrk.dk
De kan vel ikke "ånde", og så er det vel heller ikke ligefrem den pæneste facade man kan forestille sig :-)
Fugt/vand kan ikke trænge ud (ja eller ind for den sags skyld) gennem en væg der er støbt op med fundablokke og beton, men det kan det ved en murstensvæg muret op med mørtel.

Eller er jeg helt galt på den? vi må lige have en murer eller lignende til at forklare bedre...

Men om det har noget at sige kommer vel også an på resten af konstruktionen - hulmur? og hvilket materiale som indervæg?
Annonce
Rent betonvægge er jo utroligt kolde, også er de som sagt ikke kønne.

Ellers er der ingen problemer i at lave et helt hus i beton, så længe man huske at isolere op til kravene indvendigt.

Skrevet af Ras1979 på 09 jan 2011 22:29
Fugt/vand kan ikke trænge ud (ja eller ind for den sags skyld) gennem en væg der er støbt op med fundablokke og beton, men det kan det ved en murstensvæg muret op med mørtel.

Eller er jeg helt galt på den? vi må lige have en murer eller lignende til at forklare bedre...

Men om det har noget at sige kommer vel også an på resten af konstruktionen - hulmur? og hvilket materiale som indervæg?


Hvad er det du vil have til at ånde?

Fundablokke og beton, kan sammenlignes med en betonvæg. Mon ikke der er et par byggerier i danmark der er bygget i beton............

Om fundablokke som ydervæg er en god ide, kommer an på hvad du vil bygge, garage, bunker eller beboelse?
Skrevet af marquis på 09 jan 2011 22:39

Hvad er det du vil have til at ånde?

Fundablokke og beton, kan sammenlignes med en betonvæg. Mon ikke der er et par byggerier i danmark der er bygget i beton............

Om fundablokke som ydervæg er en god ide, kommer an på hvad du vil bygge, garage, bunker eller beboelse?


Jo men der er både inder og ydervæg vel også i beton?

Hvad med hvis indervæggen ikke var beton...
Min tanke gik på at hvis der var kondens/fugt/vand i "hulmuren", så skal det have mulighed for at komme ud - men det er uden betydning, eller?
skal ha bygget garage og gæsteværelse i ét.

jeg regner med et træskelet som indervæg.
hvordan vil betonen ha det efter 10-20år?
Fundablokke hedder fundablokke fordi de er til fundamenter jo.
Hvad er der nu galt med Gasbetonblokke - f.eks.
Rent bortset fra at en tømrer vel bygger sit hus af træ???
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis