ydremur i fundablokke

Hej.

Nogen fordele ved at mure ydremuren op i fundablokke i stedet for mursten?

Bedre holdbarhed? 

- Tømreren
Hej. Nogen fordele ved at mure ydremuren op i... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
http://www.isobyg.dk/

Så prøver du noget nyt... først bygger du op i forvoksede legoklodser... så støber du i beton :-) Og laver en facade beklædning.

Jeg vil da klart råde dit til at lave et stolpeskellet og beklæde det udvendigt med et materiuale du kan li, der giver det look du ønsker og så ellers isolerer og laver hele den indvendige indretning som du ønsker.
Som tømrer burde det være en nem lille opgave at få det stillet op.... Som amatør gik det da uden problemer for mig at få lave garage i form at et stolpe skellet. Min garage er beklædt med klinkebrædder i 6 tommer....

Men vil du have noget med mindre vedligehold er der da også fibercement, enten som planker eller plader. Principielt kan du lave det med metalpladerudvendigt da det jo kun er en klimaskærm.... Men udseende er nu temmelig meget afhængig af materialerne.. så lave noget der er estetisk i orden.... Du kan også beklæde med skiffer hvis det skal være eksklusivt... eller galvaniserde plade hvis det skal være råt....

MVH Njord :-)

MVH Njord
Skrevet af hpox på 09 jan 2011 23:20
Det er ikke nyt at lave vægge i beton. Det er bare tosset. Når det gælder byggeri i kun en etage.

Tjae.. tusindvis af et plans huse har beton indervæg... Ikke i form af massiv beton men iform af lecabeton elementer... jeg mener de fleste af Eurodans huse har den slags indervægselementer.....
Så helt skidt er det ikke, men her dog anvendt som de bærende indervæge. Med istøbte tomrør osv til diverse instalationer! Så går byggeriet hurtigt, og huset kan lukkes på kort tid :-)

Men som tømrer... så bør valget vist ligge mellem en stolpekonstruktion og et bjælkehus.....

MVH Njord :-)

MVH Njord
der er ikke noget problem i at lave vægge i fundablokke. dog skal du være obs på at de kan flække når de fyldes med beton, og det er skidt hvis det er en af de nederste, har prøvet, der kommer meget beton ud
I dit sted ville det være en fordel at bygge den i leca i stedet og enten filtse eller pudse den op. det vil komme til at ligne hinanden alligevel.
Har set flere udstillingshuse med træskellet vægge beklædt med fermacell fibergips... Ikke videre imponeret.
Træ arbejder = svindrevner i fibergipsen. Dertil kommer ophæng af fladskærm etc. -ikke godt.

Klart valg for mig ville være Expan elementer (letklinke beton), pudset, slebet og beklædt med filt ! JA TAK :-)

En hel væg i fundablokke...det må være en ommer.
Du kunne bygge hele væggen af leca med indlagt skumisolering, så har du både yder- og indervæg klar til overfladebehandling.
Jeg er i gang med samme projekt.. Bygge hele huset op i fundablokke og sætter 230mm isolering uden på og fiberpudser.
Så er der ingen kuldebroer hele huset er pakket ind i dejlig varm isolering 
HAr selv bygget ny garage og syntes nu prisforskellen på en støbt væg og muret væg er temmelig høj så kan ikke se hvorfor du vil støbe dine væg op. Weber har introduceret en ny leca blok somikke skal limes i studsfugen men kun i top og bund det ville have været ideelt til mit byggeri men så det først efter de andre var stablet.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis