Slingrende kørsel

Hejsa

Jeg har spørgsmål som nok for nogle er nemt at besvare. Dette ser jeg frem til .
Jeg har efterhånden fået lavet en del på min polo. Nu har jeg lagt mærke til at under kørsel så slingrer den lidt, således at jeg er nødt til at rette op. Endvidere så rykker det i rattet når der er lidt ujævnheder på vejen. Jeg har kontrolleret alt. Hjullejer, styrekugler mm. Jeg har også fået sat nye dæk på for ca 1/2 år siden. 
Så har jeg lige haft den op på liften, og når hjulene for lov til at hænge så er jeg kommet frem til følgende:
Den lodrette vinkel på hjulene er stort set identisk foran og bagi. Men på forhjulene er der en markant forskel på retningsvinklen. Når jeg placerer bilen med hjulene i lige-stilling og hæve liften så er forskellen at mit ene forhjul peger ligeud, hvorimod det andet forhjul peger markant til den ene side. Det ser ud som om at mit højre forhjul gerne vil køre ligeud, og det venstre forhjul gerne vil dreje til højre . Kan det være sporingen?

Jeg fik foretaget en sporing da jeg fik nye dæk på, men den var lidt tvivlsom da jeg var nødsaget til at vende tilbage til dem 3 gange på en dag. Og selv efter den 3 gang var jeg ikke tilfreds..

Håber på at få nogle rigtig gode råd og svar som sædvanligt 
23 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke nok med en sporing (to in/aut), du skal have en 4 hjuls udmåling, med både Carster, Camber mv.

Du skal nok finde et nyt værksted, hvis du ikke er tilfreds med dem du brugte sidst.

mvh jens
Hvis hjulvinklerne ændrer sig når du løfter bilen, så er det helt galt.
Der er nogle gummibøsninger som er helt til rotterne, for ikke at tale om styrestængerne.

Bent.
Vognen skal stå på en lifttype, hvor den står på vognbaner, der løfter bilen op, en såkaldt 4-søjlet lift, hvis du vil vurdere hjulenes stilling visuelt.
Hænger den på en alm. 2-søjlet lift med hjulene fri, kan du overhovedet ikke regne med det visuelle indtryk.
Men jeg er også ret sikker på, at den er helt gal med sporingen, alt for meget toe-out.
Find et kompetent værksted til at foretage udmåling og sporing. Kør igen, hvis mekanikeren virker usikker på opgaven. Det er ikke et job for erhvervspraktikanter.

Med venlig hilsen
ktm

 

Glemte også at sige, at der også er kommet en del modstand i rattet når jeg vil dreje. Og når jeg for eksempel kører over en rist med det ene forhjul så drejer rattet lige en kvart omgang alt efter hvad jeg kører over af ujævnheder.
Men dette kan vel også skyldes sporingen.
Det lyder til at den er rigtig meget ude af sporing. Det koster dæk at fortsætte.
Når du kommer til et seriøst sted at få den udmålt, skal du bede dem om lige at kigge den efter for andre defekter, men det gør de nu nok helt af sig selv.
Det er lidt vanvittigt at få stillet sporing, og der så er andre defekter.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej

Hvad er det for en Polo du har - er det en 6N eller 9N  ?  Årgang  ???

Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Det ser heller ikke ud til dine støddæmpere har det så godt..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hvis der er røget en fjeder kan den altså også lave nogle af de underligheder du oplever. Jeg fik engang sat fjæderskålen i top lidt forkert ift. hvordan fjederen skulle sidde, det gav nogle underlige sporingsfejl.
Fejlen opstod fordi jeg ikke samlede fjederbenet ude af bilen, men forsøgte mig at samle de "på bilen". Det dur ikke.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis