Garage skal opdateres

Hej alle gør det selv folk.

Min kæreste og jeg har købt hus for et par mdr. siden, vi går med planer om at gøre garagen mere andvendelig.

Det problem der er pt. er, at at der ik er nogen varmekilde derude, så det er ikke et sted man tilbringer mange timer, for ikke at sige minutter.

Vil gerne gøre det mere anvendeligt.

Mine tanker går på at banke gulvet op, og ligge gulvvarme derude, Også vil jeg lave et nyt skelet på væggen og isolere det.

Er slet ik kommet så lang med de egentlige detaljer(mm isolering, osv.)

Hvad er jeres ideer?
Er der bedre løsninger?
Er der noget jeg skal være opmærksom på?

På forhånd tak.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu skal du jo huske på at det kan have mange fordele at eje en svært anvendelig garage.
Man slipper for mange GDS-opgaver og kan konsentrerer sig om Sportslørdag - set fra sofaen.

Men skal den anvendeliggøres så til hvad?
Gulvvarmen er da helt tosset. (Er det fordi dytten ikke skal få kolde dæk?)
Men isolering er en god ting. Og i rigelige mængder.
Varmekilde: En el- radiator er nem og billig at monterer. Men driften lidt høj.
Det rigtige er nok at trække varmerør og ophænge et par radiatore.


jeg har selv lavet en garage om til bryggers og bl.a. hugget gulv op og lagt gulvvarme. Isoleret v ægge med 200 mm, isoleret ovenpå og sømmet rustikker på loftet. Porthullet har jeg lukket med træskelet, Ivarplank og en yderdør m/glas. Der er kloakeret og trukket nyt strøm. Du ka' godt ... når jeg kan

 

Det er for at jeg vil have et godt værksted, som ik er så pisse koldt

Vil bare ikke have en elradiator, de sluger sgu så meget strøm!!

Hva med brændeovn?

Garagen ligge ca. 3 m fra huset og vi har naturgas.

Men synes bare der er 100 forskellige ideer og meninger..

-Hvor mange mm isolering vil i anbefale?
-og skal jeg bruge 2 lag gips uden på isolering?
eller skal jeg sætte en spånplade op og et lag gips?
-Skal der dampspærre op i garagen, hvis jeg ik skal ha en konstant varmekilde derude?
Annonce
Hello "Bur"

Du spørger om mængden af isolering... men du glemmer at fortælle om hvad det er du vil anvende garagen til?

Er det meneingen det skal være et lækkert værksted med konstant varme på fx 20 grader, eller er det til mere lejlighedsmæssg brug.... sådan et par lørdage i måneden og egentlig mest af alt et sted at have cyklen parkeret...

Og så vil det nok også være fint at du fortæller lidt mere om hvordan din garage er byygget. er der nogen isolering overhovedet? Er der rejsning på garargen eller er der fladt tag osv osv...

MVH Njord :-)

MVH Njord
Jeg skal bruge det, som værksted, så der behøver ik være konstant varme.
Det skal bare være til at hold til at arbejde derude, men ja, 20 graders varme ville da være dejligt, men nok lige luksus nok.....;-)

Det er en firkantet garage på 6x8 meter med rejsning.
Garagen er bare et stort firkantet rum.

Der er ikke noget isolering så vidt jeg ved.

Garagen er bygget op i mursten, også tror jeg det er gasbeton invendigt eller måske legablokke(er ikke sikker)
Kan det betale sig at hulmursisolere garagen?

Der er troltex som loft, men det kunne jeg godt finde på at hive ned, så der kom synlige spær, er det en ide?
Hvis ikke der skal være konstant varme, så har jeg altså svært ved at se hvorfor du vil gøre så meget ud af det, du vil endda lægge gulvvarme hvilket betyder du skal "tænde" for varmen mindst 1 døgn for du skal bruge den.

Jeg ville helt klart vælge en varmepumpe, den kan holde det frostfrit ved lav drift, og kan man jo lige sætte den igang et par minutter før man skal ind i garagen, så er der faktisk varme på med det samme næsten, også er den billig i drift.

Hvor mange lag gips, spån plade osv.. kommer jo helt an på hvad det skal bruges til, skal der hænges en masse op på væggen, ville jeg da smide en krydsfiner i stedet for, evt. slutte af med gipsen men alligevel det er jo kun en garage, så mal finerpladerne det er da også okay.

Er garagen med indervægge i lega eller gasbeton, ville jeg slet ikke gøre mere ved væggene, men bare smide noget på loftet, gerne 200mm, det skal jo bare holdes frostfrit hele året rundt, også lige varmes op når det bruges.
Luft til luft varmepumpe er fint.
Men lad nu være med at købe noget skrammel henne i Bilka.
Læste for et par dage siden en seriøs artikkel om alle de varmepumper der bliver solgt i DK. De fleste lever ikke op til forventnongerne. En del fryser på grund af manglende afrimningsfunktion. En del fryser bare.
På en måde er det dejligt med den omgang frost vi har haft den seneste måned. Derved afsløres alle svaghederne i opvarmningssystemer, varmeisolering og alle kuldebroerne fremstår brede og solide.
Tak for alle svarene.

Synes selv jeg er blevet meget klogere:-)

Ellers ved jeg jo hvor jeg skal spørge hvis der er noget jeg har problemer med:-)
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også