Sammenkobling af to korrenspondance udtag, laves det bedst med kip relæ?


Jeg har et rum som har haft et korrenspondance lampeudtag i den ene ende (med 2 afbrydere) og i den anden ende havde jeg et lampeudtag med korrenspondance (med 3 afbrydere, 2 alm. korrenspondance og en kryds afbryder) 
jeg vil gerne have indbygnings-spots i hele området og de skal alle tænde på én gang, så jeg skal have de eksisterende 5 afbrydere sat til at køre på samme udtag, det skal naturligvis udføres af min elektrikker.
Men bør han lave det om til kip-relæ tænding i samme omgang? jeg er ved at bygge vægge og er i tvivl om jeg skal gå videre og lukke alle el-rørene inde så man kun kan komme til dem ved afbryder stederne, eller om ikke jeg burde have ham på banen med det samme, og så have ham ud igen på et senere tidspunkt når lofterne er kommet op... (og han skal sætte ledningerne på loft spot'sene)


7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,

Uden at kende dit hus, så ja, fat i ham nu inden det måske er for sent..

Og hvad angår afbrydere, så ville jeg uden tvivl lave det med kiprelæ - Du kunne evt. overveje at lave det med dæmper, så sætter du bare en touch dæmper det ene sted, og lader dine tryk styre den.. Simpelt er altid godt

Det med 2 x korresp. + 3 kryds - det er ingen fordel, heller ikke økonomisk da en krydsningsafbryder er rimelig dyr..

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Skrevet af Casper t på 09 jan 2011 21:38
ihc wireles må være løsningen for en gør det selver


Ja - det er også en mulighed.. Men med de priser de holder sig, så bliver det nok ikke billigere..

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her


hmm har siddet og kigget lidt på de ihc wireless tingester, det ser smart ud, men jeg er ikke helt sikker på at jeg har regnet dem ud.. skal man bare montere dem på sine 2 forskellige korrenspondance lampeudtag og på alle 5 afbrydere og så kan man programmere det hele til at tænde sammen `?
og skal man egentlig skifte batterier i dem fra tid til anden de kalder dem jo, batteri-tryk?
Hvorfor det Casper t?

Mener ikke at jeg gjorde det med mit, og det virker da fint.
det gælder for ø80mm modeller,ellers har du bare været heldig
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis