Go læsning

Jeg faldt over denne side og når man læser det han skriver kan man godt komme til at drømme lidt.!!

http://www.ritaolesen.dk/trojka/index.htm
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Afgjort, jeg faldt over den for et par år siden. Det gjorde så, at jeg valgte den båd

Med venlig hilsen RH

Lidt er godt - meget er bedre.

Ja, den har jeg også læst for nogle år siden.
Go´ historie... og manden fik da mange fantastiske oplevelser.
Synd at det skulle slutte så tidligt.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

hej jeg læste at han hade problemer med at hans sår ikke ville læges det er et tegn på at han hade vitemin mangel allså (skørbug)
hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Skrevet af renek på 09 jan 2011 20:49
hej jeg læste at han hade problemer med at hans sår ikke ville læges det er et tegn på at han hade vitemin mangel allså (skørbug)
hilsen rene
Det kan altså også skyldes hans psyhkiske tilstand, hvis man er rigtigt lang nede har kroppen svært ved at regenerere sig selv.

Annonce
Rigtig god læsning.

Hvor mange har ikke haft lyst til at gøre det samme ???

 Gør det rigtigt fra starten!

Johhh... men uanset, hvor gode sejlegenskaber en Junker 22 har, så tror jeg, at jeg ville ønske mig en anden båd til sejladsen...
Har selv sejlet i sådan en... den er der ikke meget plads i.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Det er da gjort i en Lynæs Senior på 18 fod, altså sejlet jorden rundt, endda to gange ! Det er ikke så meget et spørgsmål om bådens størelse der afgør hvor sikker den er, det er lige så meget skipperen. Selvfølgelig er det rart med noget plads ombord, men tænk på at større båd også kræver mere sejl større motor o.s.v.
Hvis det skal være enkelt og kunne gøres for små penge, er en lille båd nok at foretrække. Spørgsmålet er vel også om du sejler for at se verden eller du sejler for at vise verden hvad du kan.
En bog jeg gerne vil anbefale alle sejlere at læse, er 18.000 Sømil midt i verden af Jan Eske Bertelsen. En Sønderborg dreng der for små midler tog ud i den store verden. Jeg er så senere stødt ind i en af de "Piger" der har sejlet med ham via mit arbejde som skrædder.
Det er en rigtig god historie og godt skrevet.
Her er lige et link til ocean kapsejlads i små både.
Mini transat
Venlig hilsen Jesper
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis