Nitter til hængsel på tagboks

Forleden fik vinden godt fat i låget på min tagboks og det forreste hængsel (ud af 4) blev rykket af. Der skete intet med glasfiberen omkring hængslet, men de ialt 4 nitter, der holder hænglet, blev revet fra hinanden. Det ser ud som om nitten består af to dele som er trykket sammen. Jeg har talt med bla THannsen og bilting, og de kontaktede vist Thule, som ikke ville sælge løse nitter, da de ikke ønskede at folk selv skulle nitte hængsler på deres produkter, et spørgsmål om sikkerhed, så vidt jeg forstod. Jeg har kigge lidt på nogle popnitter, men er i tvivl om det er den rigtige løsning, de ser lidt små ud. Nogle gode ideer? Jeg vil selvfølgelig gerne have hængslet monteret igen så hurtigt som muligt.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis der er plads til nogle skruer,vil det være nemmest, brug nogle store skiver(skærmskiver) samt selvlåsende møtringe.
mvh jens

hvsi du kan finde et værksted der gider, har de sikkert en nittestander. Før i tiden nittede værkstederne selv bremse. og koblingsbelægning på. Dedt er sådan et ældre værksted du skal finde. Måske et bremse- og koblingsservice

 

Kan man ikke blot nitte som man gjorde før i tiden, f.eks. med en større hammer som modhold og en mindre til at banke nitten ud med?
Så er de viste alunitter da rigtig fine.

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Jo, men det er bare vanskeligt at få noget modhold i kraven på sådan en glasfiber-tagboks. Det ville være bedre med to nittedele, man kunne klemme sammen med en fladtang, hvis der findes sådan nogle.
Kan du ikke lægge et par billeder af problemet op?
Så er det lettere at komme med forslag til en løsning.

Med venlig hilsen
ktm

 

Særligt tak for de sidste bud, alt efter hvor stort hullerne i tagboksen er, tror jeg at enten nitterne eller postskruerne til læder vil være ok, hvis jeg skal prøve at reperere det selv. Normalt er der jo ikke den store belastning på hængslerne udad, hvis man ellers undgår at vinden får fat i låget...
og sæt så en sikkerhedsline på låget, nu du er igang

 

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis