Tilkobling af kedelunit

Jeg er ved at koble et backup oliefyr (kedelunit uden varmtvandsbeholder) på mit brændefyr/solvarme anlæg. Forestillede mig det var lige til, men er kommet i tviv.
Anløget er forberedt for tilkobling før cirkulationspumpen og ved retur strengen.

Der sider en tovejsomskifter påudløbet fra varmtvandsbeholderen som styres af kontrolenheden til solvarmeanlæget, men den er pt ikke sluttet til. Leverandøren har ikke afsluttet arbejdet på den del endnu.

Min tvivl går på om der skal tilføjes en shunt i oliefyrskredsløbet, eller det bare skal forbindes som en ny streng i anlæget?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
prøv at kikke her over der står alt om alt med fyr og tilkoplinger

http://www.stokerpro.dk/index.php

alt mulig mand

Hej
På nedenstående hjemmeside under diagrammer og så filen nederste til venstre har du et næsten ligende anlæg. Det viste anlæg er med en stokerkedel hvorfor der er shunt mellem fremløb og retur, den skal du se bort fra da der i dit tilfælde er tale om en oliekedel.

www.nordjysk-bioenergi.dk/

Hej,

Tak for links, der er i hvertfald god læsestof til forståelse af pricipper og systemer.
Jeg skal have tegnet mit system, så tror jeg, jeg bedre kan forstå, og blive bedre rustet til at udfordre VVS'eren  der har leveret systemet.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis