Mangler varmt vand i hanen

Hej 

Jeg har fået et lille og irriterende problem i køkkenet. Jeg har ikke noget tryk på det varme vand og har fundet ud af at det er selve hanen der er problemet da jeg har prøvet at skrue rørene af for at tjekke trykket.

Hanen drejer sig om en Vola (Model 590). Jeg regner med at det er et filter som skal renses, men hvor sidder den og hvordan får jeg den ud? 

Jeg kan ikke få grebet op uden af afmontere vasken og så begynder det lige pludselig var være meget uoverskueligt. 

Er der nogen som har nogen gode idéer? På forhånd tak.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hpox : så ville problemet vel også være der med det kolde vand ;-)
Måske er det kun varmtvandsperlatoren der er stoppet!!!
Jeg kom til at rundt på koldt og varmt i et forsøg på at løse problemet. Og da havde jeg kun koldt vand, så problemet må ligge i regulatoren.
Nu vil jeg prøve at undersøge hvor meget garantien dækker
Annonce
Hej Eciton
En klassisk grund til dit problem er kalk. Kalkmængden der udskilles i vand er afhængig af temperaturen, derfor er det kun den varme hane du har problemer med. Afmontér patronen ( indsatsen ) og læg den i eksembelvis eddikesyre i en dags tid, hvor efter den "renses"/skylles i rent vand. Dette vil garanteret afhjælpe problemet  Hvis ikke er der nok tale om en defekthed i patronen ( hvilken du har 2 års garanti på, iht. købeloven ).
Med Sakreps svar menes nok patronen ivarmtvandsbeholderen. Men det løser jo ikke evt. tilkalkning i vandhanen.
Men vandhanen skal måske renses for kalk. De indvortes dele jo.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis