Støbning af gulv i badeværelse og entre.

Hej 

Vi har købt et hus fra 1985 hvor badeværelse og entre godt kunne trænge til at blive renoveret. der er i alt 18kvm med EL gulvvarme, der dog ikke virker.

Så er spørgsmålet om jeg selv skal begynde at bryde det hele op og lave det fra bunden. (Det ville være første gang jeg skal prøve det) Eller om man skal lade nogle proff om det.

Vi har fået et tilbud, der indeholder ophugning og bortkørsel af gulvene. Levering og montering af nye gulvmaterialer, 200 mm flamingo, 100 mm beton og fliser til 150,- pr. m2. Incl. armeringsnet og gulvarmeslanger/termostat. Gulvarmen kan tilsluttes der hvor der har stået radiatorer i bad og entre. For det hele 43700,-

Er det fair??

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
For at svare om det er fair eller eller ej, så bør man nok få et par ekstra tilbud.

Man kan sagtens selv lave det, hvis man vil bruge tiden og energien på det. Det er ikke voldsomt dyrt at lave det selv. Læs: du kan spare en god pose penge. Som sagt, så koster det meget tid og energi.

Hvis du har mod på det, så er det jo bare at hoppe ud i det. Hvis det kun er 18 kvm i alt, så er det rimelig overkommeligt. Især hvis man er et par venner til at skære / hamre det gamle gulv op.
(Det nye beton ville jeg bestille udefra).

Btw har du tjek på om der er trukket vand / el i gulvet? Det kan være praktisk at vide inden man starter.
Btw2 Har i to badeværelser? Tænker på at projektet jo tager nogle dage inden der er fliser på igen så i kan komme i bad, eller komme på wc for den sag.
Ca. 2500 kr/m2. Tja, vel ikke helt tosset.
Men der er mange muligheder.
Du kunne vælge selv at foretage ophugning, udgravning og bortfjernelse af opbrudte materialer.
Der kan nok spares lidt.
(Problemet er måske at en erfaren arbejdsmand kan ufører arbejdet 5 gange så hurtigt som du kan).
Men fornøjelsen og følelse af medvirken tæller jo osse. :o)
Men få en pris på det.
Endvidere skal der jo formodentlig laves el, vand og varme. Hvem skal koordinere det?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis