Ny CPU i bærbar

Har en gammel fujitsu med en celeron 1400 CPU, og har købt en Pentium M 1600, jeg gerne vil have din til at køre med: Den starter sådan set også, men efter et stykke tid fryser den. FSB er den samme for begge, så det burde ikke være det, der var problemet, men måske udvikler Pentium M for meget varme? Har overvejet at fuske lidt med blæseren, men det er lidt trangt - det er jo en bærbar. Alt er iøvrigt renset for nullermænd og hundehår!
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
har du husket kølepasta??
passer køleren til din nye cpu??
køleren skal passe til til din nye cpu,
har du prøvet at have en ekstra blæser, hvis det på en eller anden måde kan lade sig gøre
Køleren passer, men måske en større blæser kan klare det? Men hvor får jeg fat i sådan een?
Har du undersøgt om dit motherboard understøtter din nye CPU ? og har du opdateret din BIOS til at afvikle denne ?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
BIOS er opdateret, og når den kan køre, er det ikke det, der er problemet. Problemet er, at den fryser! Og jo mere, den bliver brugt, jo større er risikoen for, at den gør det.
hmmm

Maskine samt model nr..

Navn på ny CPU ?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Fujitsu amilo 7300L, CPU står længere oppe: Pentium M 1600: Så vidt jeg kan se på nettet er den opgradering lavet før
Skal ha præcis model nr på maskine samt udgave af CPU, vedlæg gerne link til både maskine og CPU

Når du skriver Fujitsu amilo 7300L så er det den serie af maskiner der er lev..

Det kan jeg ikke bruge..

Der er et model nr et sted..


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg har sådan set to CPU-er, begge Pentium M 1600. Den ene er Q501A001 SL7EG - det er den, jeg har prøvet mest med. Den anden er 7446A471 SL7EG - den har jeg en mistanke om er defekt, selv om den kan ses korrekt i BIOS. Så er der computeren: Den har et OEM-nummer, der hedder: AMILO_M BS016 AP016
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis