Lovgivning for låse på døren til privatbolig

Hej

Jeg har læst at nogle brugere herinde, har været tvunget til at skifte fra en 5 stifts lås til en 6 stiftlås, fordi at deres forsikringsselskab har krævet dette af dem, for at forsikre deres hjem.

Jeg forstår bare ikke dette, da jeg mener lovgivningen omkring dette er ganske klar, nemlig at din privatbolig er forsikret, så længe der er en lås på, som kræver fysisk vold el. lign for at få adgang - altså der efter indbrud skal være fysiske tegn på indbrud. Hvilket vil sige om man har en københavnerlås el. en fingeraftrykslås el. en 6 stiftslås, så burde man være forsikret.

Er det mig der har misforstået noget?

I må meget gerne give en kilde, hvis i har noget info.

Håber på svar.

Mvh. Kristian
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Kristian.

Jeg troede da at du vidste at Forsikrings Selskaberne selv laver deres love !
Sådan er det bare, og der sker intet i den retning før en eller anden slår i bordet og køre en retsag på dem over dit eksempel eller en af de andre love de selv har lavet.

De er dog nok nødt til at være lidt trælse, for hvis du vidste hvad nogle brugerne forsøger at svindle sig til, ville du nok få mareridt om natten 

V.h.  Håndværkeren
Undskyld, men hvor finder I (kristian og Håndværkeren) en lov, der siger at noget, herunder boliger, er forsikret?

Fakta er vel, at hvis nogen vælger at forsikre en eller flere genstande, så tegner de en kontrakt med et forsikringsselskab. Hvilke betingelser, der står i kontrakten og prisen for denne fastlægges efter forhandling mellem parterne, der derefter selvfølgelig hver især skal opfylde kontraktens indhold. Hvis der i kontrakten står noget om låse, vinduesgitre, vinteropbevaring el. andet, så skal det selvfølgelig overholdes af forsikringstageren.
Av der fik jeg dén, jamen selvfølgelig har du da ret Efry
Nu har jeg aldrig haft bøvl med mit forsikrings selskab, jeg har så heller aldrig haft skader. Men hvorofte høre / ser man ikke forsikrings selskaberne vride sig i tøjeret over ting som de forlængst burde have afgjort.
I syntes i har det hårdt.
Prøv at være antennemand. så skal i se nogle syge ideer forsikrings selskaberne får.
tv modtage udstyr er næsten guld og juveler, ifølge forsikrings selskaberne. Men man kan da få en forsikring, dog har de nogle ublu krav til fysisk sikring, før de vil tegne forsikringen.

Jacob
Ja sådan er det  jo,
og en bankrådgiver , er en der rådgir banken, så de kan tjene kassen!

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Låsen skal selvfølgelig være godkendt i den klasse der står beskrevet i ens forsikringspolice, udover dette kan forsikringen ikke forlange yderligere tillag uden varsel, de fleste selskaber vil forsøge at presse en til at skifte til bedre låse med højere policer hvis dette ikke sker inden for den varslede periode.
Meget enig ift. forsikringsselskaber generelt. Hvis jeg var dig eller nogen som helst anden, der ønsker svar på tiltale, ville jeg tage fat i en professionel og få det rigtige svar med det samme. Når det gælder denne slags spørgsmål, er det en god idé at hive fat i fagfolk, der har med dette at gøre til dagligdag. Måske der burde være et sted på dette forum, hvor folk som havde 110 pct. forstand på denne slags emner, kunne besvare spørgsmål? Bare en lille idé herfra.

En hurtig søgning på internettet gav mig dette resultat: http://laasepartner.dk/laasesmed-hellerup/. De er landsdækkende - hvilket medfører at de har godt styr på den slags. Eller s sø kan du selv kigge efter andre her: https://www.google.dk/?gws_rd=ssl#q=lov+om+l%C3%A5se+forsikring. Der er en hel del info at hente, hvis du bare læser lidt rundt omkring på siderne.

Held og lykke

Mvh. Kim Sejersen

og lige skal lige huske at låsen er bankeløgle sikret. ellers er det rent leg at åpne døren.!

Det er så lige en næsten 4 år gammel tråd, I genopliver!


Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis