Lovgivning for låse på døren til privatbolig

Hej

Jeg har læst at nogle brugere herinde, har været tvunget til at skifte fra en 5 stifts lås til en 6 stiftlås, fordi at deres forsikringsselskab har krævet dette af dem, for at forsikre deres hjem.

Jeg forstår bare ikke dette, da jeg mener lovgivningen omkring dette er ganske klar, nemlig at din privatbolig er forsikret, så længe der er en lås på, som kræver fysisk vold el. lign for at få adgang - altså der efter indbrud skal være fysiske tegn på indbrud. Hvilket vil sige om man har en københavnerlås el. en fingeraftrykslås el. en 6 stiftslås, så burde man være forsikret.

Er det mig der har misforstået noget?

I må meget gerne give en kilde, hvis i har noget info.

Håber på svar.

Mvh. Kristian
Hej Jeg har læst at nogle brugere herinde, har... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Måske en der har drukket af natpotten, som du pleje at sige

Jeg er enig. Tag fat i en fagmand. Dog mener jeg ikke, at man har 100 pct. styr på det - bare fordi man er landsdækkende? Ret blåøjet udtalelse efter min mening, men den holder jeg for mig selv Jeg har god erfaring med dem her, hvor min ven er ansat - og han ved hvad han taler om http://bagger-laase.dk/laasesmed/la...eriksberg/ - og hverken han eller jeg har drukket af natpotten

Tråden er fra 7/1-2011 så mon ikke spørgeren forlængst har fået svar på sit spørgsmål !

Jeg ser mere dit indlæg som reklame, så tag lige og læs ordens reglementet.

Det beklager jeg Håndværkeren. Skrev med det samme da jeg lkæste Kims svar. Beklager igen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis