Afhentning af byggeaffald

Jeg vil have vandbåren gulvvarme i stue og køkken og skal i den sammenhæng have gravet ud til de 300 mm isolering der skal være plads til. Trægulv, strøer og isolering kan genbruges. Jeg ved ikke hvad der er under klaplaget, men jeg får så ca. 12m3 affald i en blanding af betonbrokker, sand/leganødder o.l. ( Jeg har 40m2 gulv). Der bliver også noget jern (radiatorer og rør), men det kan jeg evt. selv køre væk.

Jeg har fulgt med her på lav-det-selv i mange år og ved at mange af jer har gravet ud til gulvvarme, så jeg vil spørge, jer der har været igennem dette, om hvordan har fået byggeaffaldet skaffet bort.

Er det nemmeste (og billigste) at få sat en container op?
Kan en container rumme 12m3 eller skal jeg selv køre noget bort for at slippe for 2 læs?
(jeg har tidligere fået leveret sand, men lastbilen kunne kun have 8m3 på ladet, så 12m3 forekommer at være rigtig meget).

Jeg har ikke plads til at have 12m3 liggende da det vil genere naboerne i den lomme jeg bor i. Jeg kunne muligvis få plads til 6m3 og så få afhentet a 2 omgange med grab. Vil det blive billigere end en container?

Hvilke krav er der til sorteringen af affaldet?

Hvad skal jeg ca. regne med at betale for bortskaffelsen?

Jeg føler at jeg har styr på alt det andet i dette projekt, men frygter udgravningen og bortskaffelsen af affaldet. Håber at udgravningen kan klares på 2-3 dage med et par hjælpere.

NB! jeg har sendt en forespørgsel til en vogmand, men gerne høre om jeres erfaringer og hvad I har betalt til sammenligning.

Tillægssprøgsmål : hvilken type/størrelse nedbrydningshammer skal jeg leje?. Jeg har en lille model som kan bruges som supplement.

Erik
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil anbefale dig at bruge containere også selvom du skal bruge to eller flere, så er du kommet af med dit affald og behøver ikke spekulere i det. Men du skal inhente tilbud hos flere vognmænd  Og det er bedst at du ringer til dem i første omgang, så kan du sidenhen få papir på hvad prisen bliver.
Da du vil leje en nedbrydnings hammer, er det vel den største elektriske du skal have fat i, med mindre du vil leje kompressor o.s.v.
Du kan jo også leje en minigrave maskine der kan monteres med en nedbrydnings hammer. Og de findes i størelser så de kan køre igennem en døråbning på 80 cm.

V.h.  Håndværkeren
Hvis du vil sikre dig det billigste, så lad jord være for sig og beton for sig, bland det aldrig.

Nu aner jeg ikke om man skal lave jordprøver. Det skal man her i roskilde når man skal af med så meget jord, det kostede mig +1700 kr. da jeg gravede dræn. Mit resultat var som for så mange andre. "Alm. by forurening".

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
jeg havde en container ude da jeg gravede ud - og skal HELT SIKKERT have det næste gang jeg skal hsve gravet ud.
Gravede 18 m2 ud - 35 cm jord og 10 cm beton

kostede 1300 med moms at få afhentet.

Vognmanden sagde til mig:
Hellere jord i beton end beton i jord - hvis du ikke kan undgå at blande!

/cs

PeterR:-->ja, der er nok ikke nogen forskel selv om jorden/sandet har ligget under gulvet i 42 år. Derskulle  være noget helt galt hvis det er blevet forurenet i mellemtiden.
Annonce

csteinod -->De 1300 var det den totale pris? Jeg så en tråd herinde hvor der skulle betales over 700 pr. tons overi. Har det noget at gøre med forurenet jord?

ja det var totalpris afhentet med måms og det hele.. Jeg skal sgutte betale noget med 700 kr for at få kørt et ton jord væk - så ville jeg hurtigt blive en fattig mand!

/cs

Skrevet af csteinod på 07 jan 2011 13:18
ja det var totalpris afhentet med måms og det hele.. Jeg skal sgutte betale noget med 700 kr for at få kørt et ton jord væk - så ville jeg hurtigt blive en fattig mand!

Undskyld ! mæn ka ette læ vær

I så tilfælde ville du bo i et hul til sidst
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis