myg i drænbrønd i værksted

Hej alle.

I vores hus har der engang været en garage nede i kælderen, det er nu lavet om det værksted.

Der er en drænbrønd, og i denne er der desværre myg.

Vi troede at de ville dø pga mangel på mad, men det har desværre vist sig ikke at holde stik.

Jeg har prøvet at tømme brønden helt, så der kun var en lille ½ liter tilbage (pumpen kan ikke suge mere op) men det har heller ikke givet noget.

Findes der et eller andet man kan hælde i vandet som slår myggene ihjel en gang for alle?
Det er lidt træls at have myg i huset på denne årstid.

mvh

Peter Nielsen

ps.

vidste ikke lige hvilket forum det skulle ligges i:/
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad med at sprøjte, en god gang fluegift, ned i brønden, og så lægge låg på.
Så burde der ikke være fler, levende myg erter en times tid.

mvh jens
Hvilket som helst kemikalie vil da slå de myg ihjæl. Hvad med grundrens, eller klorin. Eller hvad du har i vaskeskabet.
eller en sjat benzin - bare lad være med at ryge
he, har prøvet med benzin, der lugtede af benz i hele hytten 2 dage, og myggene var der stadig:/ så derfor tænkte jeg om der evt var noget andet der kunne klare det.
Men vil da prøve med noget clorin når jeg kommer hjem og så få lavet en ordenlig plade og ligge hen over hullet.

mvh

Peter Nielsen
Annonce

Husk lige at Klorin også lugter og absolut ikke må blandes med andre sæbe lignende rengørings middeler..

Skrevet af Cpetersen på 07 jan 2011 12:04

Husk lige at Klorin også lugter og absolut ikke må blandes med andre sæbe lignende rengørings middeler..


sæbe må det godt blandes med - bare det ikke er syreholdigt, da det så udvikler chlorgas - som er giftigt..

/cs

he, har kommet lidt brun sæbe i for 3dage siden (som åbenbart heller ikke virkede) men kan jeg så komme clorin i hullet?
Ved godt at det meste lugter, men så må jeg bare lade vinduet stå åbent der nede. de små møgmyg skal bare dø

mvh
Peter Nielsen
er det ikke bedre at kontakte feks en brøndgraver, og høre om han har en ide om hvad der kan gøres, i stedet for at hælde alle mulige kemikalier ned i brønden, det er da lidt noget svineri.

http://www.lyrk.dk
Nu skal vi jo ikke gøre myg til elefanter.
Men sku' det nu være så svært at ombringe et par myg.
Men i hvertfald så har det nærmeste plantecenter nok noget myggespray eller lign på hylden. Eller Harald Nyborg
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis