Erstatning mod konkursramt

Hej
Jeg står i den situation at ønsker erstatning fra et forhandler / importør / byggerådgiver og arkitekt, der har leveret noget reflektiv isolering, der har vist sig ikke at være så godt som ham havde lovet mig.

Han har under montagen været på byggepladsen (mit hjem) for at vejlede mht. den korrekte  montering.

Hans forretning, "Bygogmaterialer" er imidlertid gået konkurs, og manden har nu startet sin forretning op igen, i et nyt firma med et andet navn.

Jeg betragter hans råd og vejledning som potentielt farlige og det er bekymrende at se at han bare fortsætter derudaf.

Hvordan ligger det med erstatning for mit tab, er der en chance eller kan jeg skyde en hvid pil efter nogetsomhest kompensation?.

Mvh.
50 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan jo prøve at rette henvendelse til kuratoren for konkursboet og fremsætte dit krav overfor ham/hende.

Jeg vil tro, at det bliver voldsomt svært at hive noget som helt ud af en konkursrytters konkursbo.
Så ja, jeg tror desværre godt, at du kan finde de hvide pile frem

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Med mindre du aliere dig med et par store gorilaer og opsøge svindleren, kan du godt glemme alt om erstatning.
Det tror jeg bare ikke lige er din stil, altså den voldelige
Desværre er der endnu ikke fra den store ZOO du ved der inde i kjøvenhavnstup, gjort noget efektivt for at stoppe den slags svindlere. Det er jo desværre bare nogle der ikke kan være ansvarlige, de har simpelthen ikke det gen.

Jeg mener at kunne huske noget om en webside hvor du kan gå ind og sortliste fyren
Manges erfaring viser, at det bliver at kaste gode penge efter dårlige. Sørgeligt og skide ærgerligt, men glem det hurtigst muligt.

Har du fulgt de efterhånden mange tråde om det sørgelige emne, Alutherm/reflektiv/oghvaddet ellerskaldes??
Tror desværre ikke du står alene med sådanne erfaringer, selv om det ikke er nogen trøst.

Med venlig hilsen
ktm

 

jeg har fulgt emnet i et par år og lod mig så alligevel friste til at prøve det. Heldigvis er jeg selv håndværker og istand til at lave det om, ellers havde det nok ruineret mig men nu er jeg bare rigtigt ærgerlig da der jo er sjovere ting at rode med og bruge penge på.

Er der nogen af jer der ved noget om denne sortliste?.
Manden kalder sig rådgiver og er fuld af store ord men han aner ikke hvad han taler om og jeg så ham gerne stoppet og buret inde. Håber at den hvide pil vil ramme ham bagi.
Mvh.

Nu er der jo forholdsvis mange mennesker der læser indlægene i LDS, så du kunne jo starte med at udstille svindleren i dette forum.

Hvem er han?
Firmanavn... nyt og gammelt?
Hvad sælger han?

Så er du da med til at hjælpe andre LDS´ ere, mod at hoppe på limpinden

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Annonce
Og det gør jeg da med glæde. Jeg er ny her på forummet og kender endnu ikke kulturen for den slags.
Jeg er lidt ophængt idag men vender tilbage imorgen. Den mand bør stoppes.
Mvh.
Hej igen
Det er nok lidt udenfor tråden, men da det er mig selv der har startet den så spørger jeg jer alligevel.
Før Jeg sætter nogen i gabestokken vil jeg være fuldstændig sikker på at det ikke er mig der er galt på den og jeg håber at I kan be/afkræfte min mistanke om at manden ikke aner hvad han taler om.

Jeg har ellers ret stor tillid til egen fornuft, viden og dømmekraft men selv den bedste kan jo have misforstået noget.

Jeg vil her give to eksempler på det som jeg synes lyder fuldstændigt galt:

1- Hvis du sætter reflektiv isolering op, eller syer en jakke af det og tager den på så vil fugt kondensere på den kolde side af isoleringen. En kummefryser med påmonteret Airflex, vil således blive fugtig på ydersiden.........????? Det er ihvertilfælde det han siger der sker hjemme hos ham selv og han mener at det er udtryk for en god isolering.

Jeg tænker, hvad så med den kolde bajer man slæber ind i stuen.......

2- Jeg har altid forstået det sådan, at Airflex skal have en luftspalte på 15-19mm på begge sider af isoleringen, og at disse skal være ventileret sådan forstået at der på dan varme side, altså der hvor jeg vil indrette mig med gipsplader foran isoleringen, skal være åbent for ventilation af hulrummet i top og bund ind i mod denne.

Han siger at gipspladen er en del af konstruktionen og at luften bagved denne skal være lukket inde for at få uld effekt af isoleringen .

Jeg tvivler ikke på at jeg har ret, og at manden er et farligt fjols, men måske kan I gøre mig klogere.....

Mvh. og tak for jeres altid villige hjælp.
Isoleringsmateriale osv vil jeg ikke kommentere...

Men en kummefryser er varm på ydersiden og ikke kold!
Jeg har engang arbejdet på en fabrik hvor vi lavede køle/fryse møbler til det professionelle marked.
Her havde vi rør til at være monteret på yderbeklædningens inderside så de kunne afgive varmen til yderbeklædningen.
Omvendt var der rør på inderbeklædningens yderside der afgav kulde til selve boksen. Om der tilsvarende er rør i en model til privat brug kan jeg ikke sige, Måske er selve "radiatoren" ved kompressoren stor nok for disse! I så falt vil yderbeklædningen kun være ganske lidt kold, i forhold til rumtemperaturen. Da fryseren jo netop er temmelig godt isoleret med den opskummede isolering i kabinettet.
Havde man kunnet nøjes med en tynd forlie til isolering var det jo nok blevet anvendt i mange sammenhænge.....

MVH Njord

MVH Njord
Jahh. I princippet som den kolde bajer, men igen et udtryk for at kondenseringen altid vil ske på den varme side.
Hvis hans fryser bliver fugtig er det bare et udtryk for at den stadig er ringe isoleret så fugten kondenserer udenpå den.
mvh
Du kan jo starte med vavirk.dk og anmeld-haandvaerker.dk

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Der er yderligere 40 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også