Peugeut 406 kilometertæller

Hej
Jeg har et irriterende problem med min peugeut 406 fra 1998. I den digitale kilometer tæller er der en hel del 'pinde' der er gået ud - dvs at der mangler dele af tallene ligesom på en gammel lommeregner, men det er altså ikke hele kilometertælleren der bare er 'slukket'.

Umiddelbart ikke noget jeg ville bekymre mig om men har lige fået at vide at det kan blive et stort problem hvis vi skulle komme til at køre ind i nogen, fordi vores forsikring er bundet til at vi kun kører 12000 km om året. Forsikringsselskabet vil altså kunne undsige sig fordi de ikke kan se om vi har kørt for meget.

Men at købe et nyt speedometer og få det instaleret for sådan en lille fejl er da for irriterende. (spedometeret virker fint)

Derfor 3 hurtige spørgsmål:
Er der noget jeg selv kan 'vrikke ved' eller rense eller lign for at se om problemet bare er en løs forbindelse?

Er denne kilometertæller det eneste der registrere hvor langt bilen har kørt?

Hvad er en rimelig brugt pris på et nyt speedometer?

Håber der er nogen der kan hjælpe
Mvh
Chris
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er vist en kendt fejl på Peugeot 406. Pixelfejl.

Et brugt kan du få her til ca. 875 Kr. inkl. levering i DK.
http://cgi.ebay.de/Tacho-Kombiinstr...3cb33461a5

Ellers kan du søge på "tacho peugeot 406" på ebay.de , så får du en del hit på forskellige speedometre til forskellige 406´ erne.

" Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "

Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Normalt kan kilometertallet også læses ud på et værksted gennem OBD stikket.

Bent.
Hej
Husk lige at få registreret KM tal på det andet speedometer hos dit forsikrings selskab hvis du udskifter dit speedometer - du kan nemlig  IKKE  nulstille KM tælleren i et digital speedometer-
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Tak for svarene. Har lige fået at vide af forsikringsselskabet at jeg skal have det repareret hurtigst muligt ellers stiger præmien.

Her er lige et hurtigt tillægsspørgsmål: Min bagrude-vinduesvisker er pludseligt holdt op med at fungere. Kan det være en sikring (ingen af dem ser umiddelbart over til at være gået) og hvilket nummer er det i så fald?

Mvh
Chris
det er nok motoren der er stået af

Hvad med at skifte forsikringsselskab og lade det gamle speedometer sidde i bilen?

Prøv f.eks. GF... de kan nok give et godt tilbud. Dem har jeg selv, er medlem af en af fagklubberne, og får penge tilbage hvert år.

Har undersøgt markedet... jeg kan ikke få en billigere, og bedre forsikring andre steder.

" Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "

Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere