Udskiftning cirkulationspumpe ikke muligt på væghængt Junckers fra '92??

Læser på nettet at gamle cirkulationspumper er el-syndere. Checker straks min pumpe som jeg er overbevist om er original, dvs. fra '92 - uden trinregulering og maks effektforbrug på 70W. Jeg ringede straks min lokale VVS'er for at få tilbud på udskiftning til Grundfos Alpha 2.

Han oplyser mig så at man ikke kan udskifte pumpen i mit fyr da de nye pumper er større og ikke vil kunne spille sammen med 3-vejsventilen i fyret. Jeg må derfor udskifte mit fyr hvis jeg vil udskifte cirkulationspumpen.

Jeg synes ikke min pumpe virker større end andre, nyere jeg har set. Der er 135 mm mellem rørbøsningerne og ellers kan I se billedet nedenfor. Jeg ved ikke en gang hvad en 3-vejs ventil er så det har jeg ingen anelse om..

Men kan det virkelig være rigtigt at jeg ikke kan udskifte cirk-pumpen på dette fyr?

er ikke håndværker og har til min kones store fortrydelse nogle gange urealistiske forventninger til hvor hurtigt ting kan laves :)

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Steffen Du skal prøve at ringe til junker. Så kan de hjælpe dig. Erik

Hygger mig bare (:

Den er sgu god nok. De nye lavenergipumper har ikke tryk nok til at omskifte 3-vejsventilen så hvis jeg udskifter cirkulationspumpen får jeg ingen varme i hytten...

Æv bæv..

er ikke håndværker og har til min kones store fortrydelse nogle gange urealistiske forventninger til hvor hurtigt ting kan laves :)

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis