Der er ikke helt uden problemer at omtale firmaer meget positivt eller negativt.
Er man meget positiv, kunne det skyldes, at man har "aktier" i pågældende firma, eller, som vi har set det omtalt for nylig, er på lønningslisten for firmaer, der beskæftiger sig med at plante gode nyheder og informationer.
Er man meget negativ, kan det skyldes en privat vendetta eller ligefrem hævnakt, og man fremsætter mere eller mindre ukorrekte beskyldninger mod firmaet, man vil skade.
Tro det eller lad være. Der findes ind imellem forbrugere, som er så umulige at stille tilpas, at det grænser til det sygelige. Hvordan ser man ud af et smædeskrift, hvad type kunde det handler om?
Som ofte før nævnt, har jeg tidligere virket som syns- og skønsman i sager om bilreparationer. Jeg kan garantere for, at man ofte ikke kan genkende sagsfremstillingen fra de 2 parter, når man får den fremlagt. Ofte har kunden en helt urealistisk forventning til, hvad prisen må være for en reparation, især hvis forbrugeren aldrig selv har pillet i noget på en bil.
Det er et meget tveægget sværd, idet vi vel alle blot ønsker den reelle information og ikke blive taget til indtægt for skjulte dagsordener.
Det der så her er en fantastisk og gylden mulighed, er at den udhængte kan komme til orde og forsvare sig på lige fod med "anklageren". Det giver så os en fantastisk mulighed til at vurdere sagerne, når vi ikke kun skal henholde os til et partsindlæg.
Det vi så har set af den slags, er så ikke lykkedes særlig bravt for den "anklagede", især ikke, når flere har berettet om flere tilfælde af misnøje.