Tage bund af opvaskemaskine/ Bosch

hej
håber lige på lidt hjælp ( eller mere ærligt megen hjælp) , jeg har problemer med spulepumpen, og derfor har der stået vand i hunden af maskinen.
Jeg skal nu prøve at udskifte nogle ting (rep. sæt ) som jeg modtager i dag, hvis sneen ikke stopper posten :-)

Model SRU43AO2SK/21
mangler kun at skrue bunden af, samt snoren der holder lågen,
så er spørgsmålet -- når jeg har skruet bunden løs ----

må jeg lægge maskinen på siden??  eller falder der dele ud

eller på hovedet ?? - eller får jeg aldrig delene på plads igen

hvis ikke hvordan gør jeg så jeg skal jo ind under pumpen, og kunne også godt tænke mig at gøre bunden ordentlig ren, og få tørt ledninger.

hilsen Queen

 

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Med mindre du har en lift der kan løfte maskinen så højt op at du kan sidde under den, er det nok nemmest at lægge den om på siden
Hvis det er en Bosch/Siemens som den jeg kender, tager du ikke bunden af toppen, du tager toppen af og lader bunden stå tilbage.

Se vejledning her: (På tysk)

http://peecee.dk/upload/view/282987

Iøvrigt: Er det afløbspumpen, du vil skifte, siden problemet er, at der står vand i bunden?

Den er til at afmontere fra venstre side.
Drejes og trækkes ud. Som i en bajonetfatning.

hej, Tusinde tak, det ville jo gøre sagen lidt nemmere hvis man kunne gøre det den vej :-)

nej det skulle være nogle pakninger(det hed et rep.sæt til SP) ved spulemotoren der skulle være utætte, du ved måske også hvor jeg skal skifte dem??

Hej vil lige læse dit link,

 

Skrevet af Håndværkeren på 06 jan 2011 10:45
Med mindre du har en lift der kan løfte maskinen så højt op at du kan sidde under den, er det nok nemmest at lægge den om på siden
hej, nej kan ikke få den op på noget, men sidder alle dele fast så der ikke sker noget ved det ??

Skulle nødig have et større problem end det jeg har nu


 

Skrevet af Håndværkeren på 06 jan 2011 12:20
Nu skriver Vile jo at du kan trække hele kabinettet ovenaf, så er der ingen grund til at knalde den om på siden    vel

kun hvis det med at løfte den op ikke kan lade sig gøre, for mig , så var det jo rart at vide om jeg kunne lægge den på siden uden problemer.

Damer går jo normalt både med livrem og seler ik´-  eller er det mænd


 

Jeg har en stærk mistanke om at der er en blondine tilstede her
Hvis du ikke kan trække kabinettet ovenaf, hjælper det ikke meget at kaste den om på siden.
Skrevet af Håndværkeren på 06 jan 2011 12:33
Jeg har en stærk mistanke om at der er en blondine tilstede her
Hvis du ikke kan trække kabinettet ovenaf, hjælper det ikke meget at kaste den om på siden.
Nu var det altså ikke bare at trække kabinettet af, men alle de ledninger og slanger der skulle afmonteres, jeg var lidt skeptisk overfor, det hele skulle jo gerne samles igen

Om jeg var blondine tidligere, kan jeg som ikke huske - efter 14 dage med projekt opvaskemaskine er håret blevet ganske gråt og min hjerne ikke kredset om andet

Men spørgsmålet var faktisk-  ved du om det kan lade sig gøre at lægge den på siden uden der sker nogen skader når bunden tages af ????????

For 12 dage siden var jeg, ikke mere blondine end jeg havde den omme på siden, og en bunke vand flød ud over hele gulvet, så ---

 


 

Ja ja da unge dame, men der sker altså ikke noget ved at den ligger på siden
Jeg vil nu nok sige at hvis du har rodet så længe med den maskine, var det måske klogere at lade en fagmand ordne den, så du kan få din sunde nattesøvn tilbage.
Selvom jeg kan mange ting, er der altså også ting som jeg ved at jeg nok hellere må lade en fagmand ordne.

Som det ses på billederne, vil det ikke hjælpe noget at lægge denne model om på siden, da hele bunden er opbygget som en kasse, hvor det ikke er muligt at afmontere de enkelte komponenter nedefra.

Håndværker, jeg kan høre, du er meget opsat på at få modellen vendt om på siden for bedre at kunne komme til nedefra.

Jeg synes nu, at den gode gammeldags metode, hvor modellen har bunden nedad, og man går til den oppefra, er udmærket.

Men smag og behag..

Forandring fryder.
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis