DBT-t antene i Havdrup Køge området

Hej Forum

jeg har de sidste 3 mdr haft billede udfald på mit tv signal jeg har en flagstangs antene hvor signalet går direkte ned i tv"et på den ene kanal af forstærken, den anden udgang går ind i en forstærker og ud i de andre rum til 3 tv Når jeg går ind i tv menuen og kigger ligger signal styrke på 99 procent, men  i signal kvaliteten svinger mellem 20-95 procent, er der nogle der har et godt tip vil jeg sætte stor pris på det, da jeg er ved at blive lidt ked af det, når det er begyndt at drille mig.

Skal lige siges jeg har en telefon mast ikke så langt fra mig ca 50 meter, som jeg har lidt under mistanke min naboer har ikke de samme problemer
" src="/DesktopModules/ActiveForums/themes/LDS/emoticons/angry.gif" width="20" height="20">
Mvh John
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan ha over styring på dit signal og så kan din modtager ikke finde ud af det.
Man kan ha for meget signal og modtageren gir op.
Er det alle muxer der driller eller er det kun de høje kanaler der driller?
Hvis du tager tv på kanal 57-69 kan signalet forsvinde i kablet hvis det ikke er af en ordnlig kvalitet.
Jeg har selv problemer på kanal 66 fra Videbæk men den mux tager jeg bare fra Varde 90 km væk
1, hvilke fjernsyn oplever du problemet på ?
En forstærker kan overstyres og så ødelægger den signalet. det svarer til en almindelig forstærker der klipper så der kommer ubehagelig lyd ud af højtalerne.
2, flagstangs antenner er noget af det ringeste man kan bruge som antenne og som er solgt som antenne. der laves væsentligt bedre indendørs antenner. og det siger ikke så lidt.
3, kabeltap er nok ikke dit problem. men det kan være at indstråling i dine kabler er et problem.

Jacob
Både mit pioneer i stuen og mine sony skærme, jeg var ellers glad for at komme af med de grimme antener på taget, skal lige siges har haft flagstangs antene i flere år uden problemer det er de sidste 3 mdr det er blevet noget møg.

Det er lige det den gør, med at klippe og komme med skrate lyde, jeg tager foto af forstærkene og lednings føring i morgen på loftet måske kan det hjælpe.

Mener du indstråling fra min mobil mast kan påvirke mit signal
Alt er muligt. men prøv at skrue ned for nr. 2 forstærker.

med hvilke TV så mener jeg hvor de sidder i antenne instalationen. om det er forstærkeren i flagstangen eller den i huset der er problemet.

oftest så er en antenne under taget langt at foretrække. Men det er lokale forhold og dit hus der betyder noget for om det er muligt.

Jacob
Annonce
Jeg prøver lige at skrue ned for den eller måske fjerne den ekstra forstærker og kører det hele over uden den ekstra linje forstærker
Hurra jeg fjernede den ekstra linje forstærker og fordelte dem på de 4 forskelige værelser og det hjalp, så det var helt klart overstyring, tak for hjælpen Jacob Antenne
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis