Fjernvarme anlæg

Hej alle sammen

For nyligt forsvandt varmen fra mine radiatorer, samt det varme vand blev meget lidt varmt (omkring 20 grader).

En nabo havde lige haft samme problem med hans fjernvarmeanlæg (hele ejendommen har de samme anlæg), og viste mig at det var et filter, der var stoppet, der gjorde at det varme vand ikke kunne komme ind i systemet.

Efter en masse tænden og slukken for vandet og rensning af filteret fik jeg heldigvis varme på det hele igen.
Jeg har så fundet ud af at trykket på mit vandrør ( i den måler, som sidder lige efter det filter jeg har renset), er på 2 bar, mens min nabos tryk er på 6 bar.

Jeg købte rækkehus for under et år siden, og har hele mit liv levet lykkeligt til leje, hvor andre har taget sig af den slags for mig.
Men er der nogen der, uden at vide noget som helst om mit fjernvarmeanlæg, kan sige om trykket burde ligge på 2 eller 6 bar?


På forhånd tak - og undskyld hvis det er et meget dumt spørgsmål

Mvh
Thomas
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej..

Ved ikke hvad det skal ligge på, men jeg har lidt samme problem..

Mit varme vand køre med ca. halv tryk af hvad det kolde gør..

Ifølge min VVS'er er det varmvands beholderen der er kalket, men nu ved jeg ikke om du har sådan en?

Jesper Pedersen

Hej Thomas dit fjernvarmeanlæg er på ca. 3 bar. Det skulle helst ikke være over 5 bar. Er det en varmtvandbeholder du har ?? Erik

Hygger mig bare (:

Hej..Hvorfor er det blevet interesant for dig at kende trykket..?? har du fortsat problemer..?? det der med at måle tryk kræver man måler både frem og retur, og det er forskellen der er vigtig.. 6bar lyder vildt, med mindre det er koldtvandsrør I har målt på.
Men har du stadig problem, så skriv hvad problemet er, og prøv at måle frem og retur, så kan det bruges til noget ;-)

Mvh Jan J
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis