lyde i rør

Vores gamle rør der er forbundet til radiatorene står hver dag og siger en klik lyd.
Faktisk lyder det som om det drypper inde i røret.
Og det er vandvittig irriterende når man skal sove...

Vi har én gammel radiator tilbage i støbejern og lyden er højere ved den.
Vi ligger ellers ikke lige over den.
Der er ikke noget der drypper nogen steder jeg har været det hele igennnem.
Nede i kælderen har vi gamle rør som er svejset sammen på kryds og tværs.
Og lige under den gamle radiator (som er i stueplan), altså i mellem stueplan og kælder
er lyden allerhøjest.

Egentligt står brændeovnen også nogengange og klikker så jeg tænkte om det i rørene har noget med varme og kulde påvirkning at gøre.

Oppe på loftet sidder der en gammel anordning af en art hvorpå der sidder en udluftningsskrue, og loftet er ikke isoleret men det er rørene.

Kan jeg komme af med de dryp/klik  lyde?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Danie. Det kan være en radiatorventil der er vendt forkert. Eller hvis du ikke har bøs rør på røret gemmen gulvet.Erik

Hygger mig bare (:

 jeg tænkte nok at du ikke lige forstod hvad det var Erik snakker om, den var også lidt kryptisk for uinviede. Rørbøsninger som rørene kan glide i, er noget man monteter ved gennemgang af rør i mure gulvbræder ect. Det er for at rørene kan give sig i længderetningen når de henholdsvis bliver varme / afkølede. Metal udvider sig jo når det bliver varmet op, og selv om det kun er meget lidt, vil der kunne som i dit tilfælde, fremkomme en klikkende lyd hvis rørene sidder fast i selve gulvet eller murene.
Alt afhængig af radiatorens montering kan man være heldig at slippe af med den slags lyde ved at aflaste radiatoren, hvis den med sin vægt belaster rørene.
Kan gøres ved at lægge/kile en træklods/knudsen-kile under i hver ende.

Måske var det bare mig, der var heldig.
Super...
Tusind tak for svarene
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis