SØGES: Billig lyddæmpning af bilen, forslag...?

Hej folkens,

Nu har jeg flere gange fundet utrolig god hjælp og vejledning herinde blandt jer kloge og snu hoveder, så tænkte jeg lige ville høre om nogle havde nogle gode ideér til mit problem.

Jeg har en gammel alto fra '96 og der er for at sige det mildtm ingen lyddæmpning der i overhovedet.

Jeg ved godt at man kan købe sådan nogle små stykker lyddæmpningsmåtter man kan ligge ned under gulvtæppet, men det løber jo op i masse til sidst, for at få dækket hele bunden.

Så har i ikke nogle andre og gode ideér til at lyddæmpe en bil med?

MVH

Søren
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
nu kommer det jo an på hvor støjen kommer fra
er det vejstøj eller fra karossen skal du finde et dødt materiale
det du lige først skal overveje inden du vælger et billigt alternativ , er om der er risiko for at der skal svejses i bunden inden den skal skrottes helt ( kommer jo an på hvor mange år du regner med at beholde den ), derudover skal du tænke på hvordan det holder på fugt , så rust ikke opstår
et godt lyddæmpning til bunden er tagpap ( underpap )klip det til og lim det fast med undervognsmasse ( men så er det slut med at svejse huller i bunden
til karoseriet på sider og bagende kan du bruge gammeldags gulvfilt , det limes også med undervognsmasse og giv det evt et lag masse ovenpå også

men husk lige at bruger du disse metoder , er de nok effektive , men kommer du så senere til at skulle svejse noget er det er kæmpe arbejde at få det af , da der ikke kan svejses med det på
Støjdæmpning er en vanskelig sag.
Er det resonans fra karoseriet, er blygummi et godt bud.
Der findes jo også noget, selvklæbende tjærepap, som er godt på rene plader.

Er det motor støj, er det torpedoen der skal isoleres, og evt fronthjælmen.

Thansen har lidt forskelligt....

www.thansen.dk/search.asp?inputsear...095257&n=0

mvh jens
Du er dog en klog mand, Uldal!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Det er jo faktisk rigtigt, at man kan opleve en ret betydelig støjdæmpende virkning, når man kører på et tykt snelag.
Det må jo betyde, at et ekstra lag gulvtæppe i bunden kan dæmpe en del.

Jeg har også erfaring for, at isolering af loftet kan fjerne rumlelyde.
Ned med himlen, lim asfaltmåtter på, fyld ud med mineraluld og op med himlen igen.

Iøvrigt finder man ofte isoleringsmåtter af en fortrinlig kvalitet hvis man skræller en opvaskemaskine!
Annonce
Jo, jo... men så er det måske bedre at beholde larmen i bilen. Opvaskeren er rigeligt irriterende i forvejen

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Skrevet af jbr på 06 jan 2011 14:27
Jo, jo... men så er det måske bedre at beholde larmen i bilen. Opvaskeren er rigeligt irriterende i forvejen

Hun kan sendes hjem til sin mor.
René
... god idé René !

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Du er da vist en spøgefugl, René

Med venlig hilsen
ktm

 

Sådan ser en spøgefugl ud: 
 

Nej, undskyld Søren, vi ødelægger jo næsten din 1. tråd... nogle værre lømler er vi

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis