Panasonic Etherea NE9LKE

Overvejer kraftigt at investere i ovenstående fætter til sommerhuset med el-varme.

På tilbud her incl. montering og installation : http://www.jpkol.dk/

Er der nogen af jer, der har nogle erfaringer med den ?

Andre alternativer modtages gerne - et must er sms-modul. ( Bauhaus o.l. discountprodukter har ingen interesse - dumper div. tests med et brag )

Vi taler om et sommerhus på 120 m2.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis nu.......

Jeg investerer i sådan et anlæg, hvilket jeg nok gør - hvad så med rustebeskyttelse af udedelen ?

Mit sommerhus ligger 300 m fra Vesterhavet med meget saltholdig luft og ting ruster fælt, hvis de er af metal - nogen der ved hvordan man evt. kan ekstra rustbeskytte sådan en ka'l

mvh

Eigil

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Hej

Jeg har i december fået installeret præcis det omtalte anlæg fra jpkol.dk i mit sommerhus ved Vesterhavet.
Installation m.v. gik nemt og smertefrit med deres montør, så nu er jeg bare spændt på at se om jeg kommer til at spare noget strøm.
Lidt svært at sammenligne - men det var jo også koldt sidste år.

En kollega har installeret et sådant anlæg - jeg ved så ikke om det er samme type.

Ifølge ham har han sparet ca. kr. 600- i dec. ved 8 gr. grundvarme i forhold til sidste år, hvor han brugte el-varmen til det.

Er lidt spændt på at høre dine første erfaringer ;-)

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Hejsa!

Jeg fik såden en fætter installeret i september, i sommerhuset i vestjyland 87m2.

Virker fint, forbrug i december, fra d. 5. til d. 25. 200 Kwh, (10 grader grundvarme)det er noget billigt sammenlignet med december 2009 og MEGET billigt sammenlignet med januar 2010.

Vi fik et SMS modul dertil, og det er super fint. Kan nu tænde varmen hjemmefra, samt følge med i hustets temperatur.

iøvrigt er pumpen ganske lydløs.

Kurt
Glemte lige at prisen du har fundet kr. 12.500 er en OK pris, du skal så regne med + ca. 2000 for SMS modulet.

Kurt
Annonce
Skrevet af Kurt K på 09 jan 2011 10:17
Glemte lige at prisen du har fundet kr. 12.500 er en OK pris, du skal så regne med + ca. 2000 for SMS modulet.

Kurt

Ja, netop - det er modellen til kr.14.500,- incl montering og sms modul jeg har forelsket mig i.

I min terminologi er sådan noget ikke LDS arbejde - derfor incl. montering .

Jeg kæmper lidt med mig selv om det skal være " Danmarkspumpen " eller ovenstående.

Det er samme varmepumpe - men " Danmarkspumpen " har 5 års totalgaranti mod 2 år.

" Danmarkspumpen " koster så kr. 3.500,- mere.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Valget faldt så på Panasonic HE9LKE - COP på 5,59 - topmodellen ( den koster så kr. 18.000 incl. montering )

Med SMS modul.

Den har så muligheden for 8/10 gr. - så må vi se om det du'r

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Har skrevet et indlæg her : http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aff/4/aft/155251/afv/topic/afpgj/2#226684

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis