Anlæg og solvceller?

hej alle sammen jeg og en kammerat har bygget et trækvognsanlæg til roskilde festival. det fungere rigtig godt men levetiden var kun på 4 dage med 3 brugte bilbatterier. vi overvejer nu hvordan vi kan forlænge denne levetid. den enkle vej er jo bare at købe flere bilbatterier men de er sgu tunge at slæbe rundt på.

En anden mulighed er at sætte nogle solceller på. hvis det kan fungere på i et kolonihavehus kan det vel også fungere her.

www.matrinics.dk/produkt/solcelle-batterilader-vandtaet-13-5v-5-watt

vil denne kunne have nogen som helst betydning for levetiden eller er det for ubetydelig en ladning

vores anlæg har en bilradio watt? + forstærker1500Watt + 2 højtalere 360watt + 1 subwoofer250watt + en køleboks watt?.

måske kunne man lade den trøkke kun køleboksen da jeg mener at sådan en har et ret lavt energiforbrug.

men hvad siger i kloge hoveder der ude er det pengene værd eller skal jeg bare købe flere batterier.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Svaret er en brændsels celle
Sådanne en er lidt kompleks at bygge.
Men den kan lejes
http://www.autocamper-nyt.dk/pages/webside.asp?articleguid=68498


Jacob
STJÅLET???
Jeg troede at alle elskede hinanden og kommer hinanden så uendelig meget ved på sådanne festivals!!
Så stjæler man vel ikke fra hinanden?

Med venlig hilsen
ktm

 

Nu virker dit link ikke?? men det ser ud som om det giver 5 volt og 5 watt og det er jo ingenting..

Det skal et ret stort solanlæg til at trække det hele..

Jeg vil også forsigtigt gætte på at jeres køleskab/boks bruger halvdelen af jeres strømforbrug med mindre den er med kompressor og lavet som lavenergi til f.eks. både.

Hvor mange ah er jeres batterier på. Og er der slet ingen steder i kan sætte jer og få ladet på det hele..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

http://www.matronics.dk/Produkt/Solcelle-Batterilader-Vandtaet-13-5V-5-Watt
nu burde linket virke.

vi har et batteri på 65 amp og 2 på 55 mener jeg.

og jo man stjæler på roskilde der er alt nærmest fælles eje. mistede sku min guitar sidste år.
Annonce

Hej

Den solcelle du beskriver vil ikke gavne særlig meget - alene en 18 L. Waeco kølebox som er uden kompressor bruger ca. 36 watt - og det musikanlæg som du beskriver bruger betydelig mere - det eneste du kan få nogen gavn af er en lille "Honda generator" som den man ser mange af gade musikanterne i København på Strøget anvender.

Den er så lille så du kan opbevare den i teltet  og den støjer så lidt at det ikke burde være noget problem - den kan lade dit batteri med 12V og samtidig lave 220 V vekselspænding.
Benzin forbruget er nok ikke særlig stort men det afhænger af belastningen (forbruget) jeg har vedhæftet et link til en tilfældig forhandler - der kan du se ca. priser og tekniske data.

http://www.elmodan.dk/Default.asp?A...s&Item=111

Hilsen Polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"
mange tak
Her er der en der er ca. 600 kr billigere:

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis