Varmvæg opbygning af Fibergips istedet for normal gips?

Hej.

Jeg sidder lidt og tænker på om man istedet for at købe en varmvæg med 30mm celleplast/flamingo og 13mm gipsplade..

Kunne man så ikke forskalle væggen så der kunne komme 12.5mm fibergips på og så imellem forskallingen smide de 30mm celleplast imellem der? - Så var der mulighed for at montere diverse ting på væggen uden problemer og man får stadig den gode men pladssparende isolering.

På forhånd tak.

Mvh

Be Smart - Not Stupid..

21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er for at efterisolere så gør det da ordentligt og byg et skelet så du får plads til en større omgang isolering med damspærre og fibergips yderst - de der 30mm er jo ikke tidssvarende.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

BOFH -

Det er til at efterisolere på et hus hvor der hulmurs isolering i, har et fint stykke papir fra en rockwoll hulsmurs isolatør.. så der burde ikke være brug for mere end de 30mm celleplast som svare til ca. 50mm rockwoll jo.. og så burde der jo ikke skulle monteres dampspærre når der er hulmursisoleret..?

Be Smart - Not Stupid..

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
hvis der er hulmurs isoleret hvorfor vil du så sætte en gipsplade med celleplast på, og så uden på et skelet af forskalling ?

http://www.lyrk.dk
Naveren..

Jeg vil jo netop ikke sætte gipsplade med celleplast på..

Men forskalle og smide 30mm celleplat IMELLEM forskallingen og så en fibergips plade uden på for at få lidt isolering og ikke tage for meget plads fra rummet.

Be Smart - Not Stupid..

det lyder som noget værre noget du har gang i der

http://www.lyrk.dk
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
naveren hvorfor det?

Den eneste grund til jeg vil vælge at forskalle og bruge celleplast er fordi jeg helst vil have fibergips på væggene og så vidt jeg ved findes der ikke varmvæg plader i fibergips, jeg kunne selvfølgelig også bare lave mine egne og lime celleplast bagpå en fibergips plade, hvis du syntes det lyder bedre?

Be Smart - Not Stupid..

Der er ikke forskel på Flamingoes og mineralulds isoleringsevne.
Prøv at sammenligne KnauffDanogips's "varmvæg og Isoleringsvæg"
Dernæst har det slet ingen betydning for dampspærre eller ej og din ydervæg er hulmursisoleret.
Flamingo er ikke velegnet til at isolerer imellem forskalling. Det er svært at skære præcist på mål.
Og hvis det endeligt skal være så er 3cm isolering mellem forskallingsbrædder tæt på spild af tid.

Hvis du vil gøre det hele lidt effektivt så limer du Flamingo på dine vægge.
Dernæst limer eller skruer du dine fibergipsplader derpå. Husk dampspærre.
hpox, syntes bare at have læst et sted at 30mm flamingo svare til 50mm normal isolering..

Men du ville lave en forsats væg af stållægter og smide 50mm rockwoll isolering i og så smide dampspærre på og så fibergips plader?

Be Smart - Not Stupid..

Ja, stortset.
Måske træregler fordi de er billigere.
Men først og fremmest et tykkere isoleringslag.
(Som jeg vist skrev så sent som i går prisen er tæt på at være ens uanset hvor tyk isoleringslag du opsætter.
95 mm isolering koster kun 25 kr/m2.
Resten koster måske 100 kr/m2
Men det er isoleringstykkelsen du tjener penge på - år efter år efter år efter år efter år efter år efter år efter år... osv.
Problemet er St huset ikke er kæmpe så vil gerne spare så meget plads som muligt, derfor de 45 mm istedet for 95..

Det er der pbolemet ligger vælger stål pga. Jeg helst vil ungdå fugt eller råd grundet mulighed for fugt fra murværket, grundet manglende dræn/ sandfangsbrønd

Be Smart - Not Stupid..

Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også