Forhøjning af seng

Jeg vil gerne have min seng op og være 70-80 cm oppe, hvor jeg også har mulighed for at have opbevaring under sengen. Jeg har en boks madras, 23cm 140cm 200cm. Den er rimelig, vejer nok omkring de 80 90 kg. 

Jeg har godt læst herinde at der var en som forslog, køkken overskabe - er det ikke dyrt? Holder det?

Jeg kom til at tænke på om man ikke selv kunne bygge et solidt spisebord med de mål, og så lægge sengen/madrassen oven på? Hvis det er muligt, hvordan? Hvilket slags materiale er bedst at bruge?

Jeg har intet klædeskab, så min tanke var at den plads under sengen kunne bruges som skab for tøjet og muligvis sko. Mit værelse er ikke særlig stort. 

Hvad er den bedste løsning for at få min seng/madras op i den højde?

Hvad ville det komme til at koste mig?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Spisebord?
Sådan en sengeforhøjer kan laves på mange måder.
F. eks. en reol, 140cm bred, 50cm høj og måske 40-50cm dyb, med et par lodrette skilleplader. Og stiv bagbeklædning. Under fodenden jo.
I den anden ende en tyk plade som skrues fast på boksmadressen.
Inde under sengen kan du lave et antal skuffer på hjul - a'la skibsbriksmodellen
Jeg har vist nok skrevet om min konstruktion med forhøjet "understel" til sengen.
Hvis du vil bruge pladsen under sengen som opbevaring, dur det vel ikke bare at lave et bord, hvorpå du kan lægge madrassen. Jo selvfølgelig hvis du bare vil kyle det hele ind i en stor rodebunke!
Det er ikke køkkenOVERskabe jeg har brugt, men nærmere sokkelskuffer eller bare alm udtræksskuffer/kolonialskuffer.
De er typisk 60 cm i dybden, og står sengen frit, er det muligt at udnytte pladsen fra begge sider med 2 rækker udtræksskuffer. Disse udtrækskuffer fås i varierende højder.
Hvad det vil koste dig, er svært at sige, idet det afhænger af, hvilket produkt du vælger. Der er en del forskel i prisen, men prøv at se, hvad det koster f.eks. i Ikea. Der er mange, der handler der, men jeg har ikke nogen særlig erfaring med dem.
Hvis du vælger denne løsning, kan du skrue sengen fast op gennem korpus og op i gennem bunden af sengen, så den ikke rykkes fri og vælter ned ved urolig søvn!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Er det alle reoler jeg kan bruge eller skal det være af noget bestemt så den kan holde på den tunge last? Det er måske ligegyldigt ..

Hej
Er der stadig gang i den her tråd?

Jeg har engang haft underskabe som min seng lå på. Det fungerede som sån fint. Dog blev jeg træt af, at det var så højt når jeg sku kravle op i seng. Og jeg havde ikk tænkt på at lave det sådan a jeg ku komme i de inderste skabe. Så de ting der var i dem var de ting jeg aldrig rigtigt brugte, da hele sengen sku flyttes, når jeg sku ha fat i tingene. Så det ville jeg lave om hvis jeg sku lave det igen. Og jeg ville lave sengen knap så høj. Måske halvere skabene?
Jeg fandt underskabene i den blå avis. Så udgiften var til at holde til. Mener jeg fik dem for at hente dem =)
Lad os se billeder af resultet, hvis du fik det lavet.. =)
Mvh
Koldborg


Så! Nu mangler vi bare det sidste. Brugbart udtryk på et hvert tidspunkt i et projekt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis