Opsætning af nyt loft.. Brædder 20x120cm på gammel rustik loft?

Hej..

Jeg har en bekendt som spurgte mig til råds om montering af nogle nye loftbrædder..

De skulle eftersigende være 20x120cm hvor de skulle være 1cm tykke, hvor han ønsker dem skudt på under de gamle rustik brædder...

Sådan en arbejdsgang ville vel bare være at sømme dem skjult i noten bare med dykkere? men hvor mange mm skal de dykkere være? 30-40mm?

Samt ville rustik loftet kunne holde sådanne et loft?

Jeg ville bare mene at de skulle skydes skjult i noten med dykkere pr 50cm ca. under de gamle rustik brædder.. Sådanne lofter plejer man jo ikke at lime, spurgte han nemlig også om..

På forhånd tak.

Mvh


Be Smart - Not Stupid..

41 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
normalt bliver rustiklofter monteret med "synlige" dykkere i fer, prøv evt at kig i producentens monteringsvejledning.

eksempel : http://www.siljan.com/objects/panelinstallation_eng.pdf

http://www.lyrk.dk
Naveren ja det er jeg klar over, jeg snakker om et NYT loft som skal sættes UNDER det rustik loft som sidder der i forvejen, undskylder hvis jeg ikke har formuleret mig ordenligt..

Det er et nyt loft som måler 20cmx120cm og er 1cm tykke som skal skydes fast under de GAMLE rustik brædder..

Be Smart - Not Stupid..

Naveren - Det loft som skal op er som jeg har forstået det det loft som ligner lidt gulvbrædder hvor de skal sættes sammen i fer og not, dem vil jeg mene at man plejer at skyde skjult?

Mvh

Be Smart - Not Stupid..

ja det har du ret i, men søm det i feren i stedet for not, det er også smartere at sætte det op på den måde, så du slår på feren når du skal banken loftbrædderne tæt sammen.

http://www.lyrk.dk
Naveren , det er nu mere fordi ham jeg kender gerne vil have det sømt skjult...

Men hvor store dykkere skal man bruge, man skal jo helst ikke ramme op i noget el der ligger bagved de gamle rustik brædder?

Mvh

Be Smart - Not Stupid..

Annonce
Vær opmærksom på at det kan blive nødvendigt at få sænket lampeudtagende med ned i det nye loft.
Daniel P, du mener at ledninger ikke kan nå eller hvordan?

Be Smart - Not Stupid..

De nye brædder skal sømmes i spærene. samme sted som de ovenliggende brædder.

Det er ikke så smart at sømme brædderne for dæk i noten. Der er for lidt træ at sømme i. Og det tynde træ flækker let.

Hvis elektrikeren kan nå op og monterer lampen i det eksisterende udtag er det fint. Og det burde hun kunne når det kun er 20 mm brædder.

Derimod ville det jo være alt for nemt bare at rive de gamle brædder ned. Og forny dampspærren ved samme lejlighed. Så det går slet ikke.
Hpox , ja det kan jeg prøve at foreslå ham, dog mener jeg at der hjemme hos ham er 2 etager så der ikke er dampspærre, så det er nok for at spare at skulle brække loftet ned og måske risikere skader på gulvet og spare tiden.

Hvordan vil/ville du skyde sådanne brædder når det er dem der ligner gulvbrædder, de har så vidt jeg husker ikke synlige fer? de stæder helt sammen?

Be Smart - Not Stupid..

Jeg søger også navn på hvad den slags lofter hedder da jeg ikke kan huske det og ikke kan finde det på nettet.. :/

På forhånd tak.

Be Smart - Not Stupid..

Der er yderligere 31 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også