Lave en neglelakhylde

Jeg har mange neglelakker... Rigtig mange og dem vil jeg gerne have lavet en hylde til. Jeg er bare lidt på bar bund med, hvad jeg kan lave en af.

Jeg tænker på om man kan lave den af en hård masonitplade og noget listetræ, men vil gerne have malet den sort eller hvid og det er vist ikke så nemt med en masonitplade, er det?

Hvad tror I? Jeg har vedhæftet billede af, hvordan den skal ende med at være...
Hvis I har andre idéer til udformning, så hører jeg dem gerne, skal bare helst være en billig løsning.
Overvejede en tynd metalplade bukket i trappeform, men det kender jeg ikke nogen, som har udstyr til at lave...
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du skal bare gå på loppemarked og finde et par "gamle sættekasser"

de var meget på mode en overgang, de er nemme at male med en gang spraymaling,

og så er de ret dekorative, da der er forskellige størrelse på de forskellige rum.

god fornøjelse med projektet.

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Hej Esseline...

Der er jo mange muligheder, her er en af dem:

Materialet er Lexan. Det køber du f.eks. hos Bauhaus. Lav din egen tegning, med det antal trapper du ønsker og den længde du ønsker på hver hylde. Siderne skal skaleres efter dette. Alt efter hvor mange neglelakker du har, kan hylden dimentioneres til masser af små flasker. Hylderne bøjes over en passende liste, vha. varmepistol, eller kraftig hårtørrer. Hylderne limes på siderne med 2-komponent lim. (Tyndt lag... og den hurtigttørrende type, ca. 15 minutter).

Skulle du være bange for at brække dine fine lange negle , kan du jo købe et færdigt produkt:
Søg evt. på "nailpolish rack" på Google.... så skal du bare se.
Go´ fornøjelse med projektet

" Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "

Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Jeg kender godt dem i akryl og det er egentlig dem jeg helst vil have. Men de er ret dyre og i koster i hvert fald mere end jeg er villig til at give.

Og at lave dem selv i akryl tør jeg ikke give mig i kast med, har aldrig prøvet at arbejde med akrylplast før og ejer hverken en varmepistol eller en kraftig hårtørrer, så tvivler på at det kan svare sig økonomisk.
Hej

I Silvan og sikkert mange andre byggemarkeder har de en reol med færdig høvlede og udskårne lister af alle slags samt krydsfiner i forskellige mål, der kan du helt sikkert finde de ting du har brug for til en reol.

Ud af dette burde du kunne lave en fin reol uden særlig meget værktøj (du skal bruge en fintannet sav "fuksvans" samt en skærekasse) for at kunne udskære listerne pænt.

Hvis du laver en tegning og derefter udskærer alt træet ,kan du efter dette slibe det med fint slibepapir inden du limer det sammen (kan stiftes med små runde dykkere) for derefter at male den med spraymaling. 

Skal den have mere end en farve må du dække den af og male flere gange - det kan blive rigtig flot, især hvis du giver den et par gange klarlak bagefter.

God arbejdslyst og held og lykke med projektet.

Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også