Optræk & topfart

Hej, jeg har en TMP baboon der har kørt 8200 kilometer. For et halvt år siden kørte den 70km i timen, med et enormt godt optræk. Så gik der nogle takker af gearings aksen, og jeg har fået helt nyt transmissions sæt, helt magen til det gamle. Skulle også have et nyt batteri. Nu er problemet så bare at.. Den kører max 35 km i timen, enormt dårligt optræk. Den kører ca 10km i timen de første 2 minutter hvis man sidder 2 på den, ellers hvis man kører op ad bakke på en af dem. begrænsingerne er pillet, og der er krum rør på. Ville gerne have at vide hvad der kan være sket, og hvordan jeg fixer topfart og optræk?

24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jamen så kører den jo det den må, at du pille fartbegrænseren af, siger mere om dig og din holdning til reglerne end om din knallert.
Hvis du skrev for at få løsningen til ulovlighedder er du kommet det forkerte sted.
Håndværkeren
håndværkeren.

du trak lige håndbremsen lidt for tidligt.

men du kunne give ham en tip.!

eksempel at han kan komme i til http://www.scootertun.dk   eller
 http://www.speed-up.dk
der hvor han kan "pille" i dyret. til bannebrug.!

men jeg skynder meg lige at sige at panserne at de finder "rullefeltet" frem
og scooteren den bliver konfiskeret efter 3% reglen. 33kmt. af de 30kmt.
hvis han blæsser forbi en reklamevogn med blå blink på taget.!

unskyld at jeg kommer til at dreje gashåndtaget lidt for meget.!
Kære lille Hans2 du ved jo godt at de ikke bruger dem til bane brug, men til at gøre det livsfarligt for børn og andre svage sjæle.
okay.

det kan være at de skal på stuntkursus siden de piller på ders scooter.!
så de kan prale hvem der kan køre hurtigst.

bvvuuuooaaaaAAAAA. BANG KRAIJS klir klonk rasle rasle.
og der ligger de.
og er kommet til skade og scooteren er gået i pulver.
og babubabuBABUBABU.! og kommer henter scooterkøren
og sender ham i kødsnedkeren. der får ham.
saves og banket sammen igen og kommer hjem i kørestol. SUK.!
Det kan være fordi der er blevet ændret på rullevægten eller koblingstrykfjederens hårdhed.
Eller at det ikke er blevet samlet ordentligt. Eller at der er fedt/olie på remskiverne/kileremmen så de glider.
Annonce

Mange tak for svarene, jeg tror det har noget med koblings fjæderen at gøre, den var ved at hoppe af da jeg satte det nye transmissions sæt i.


Og jeg vil ikke sidde og forsvare mig, men jeg er faktisk meget forsigtig når det kommer til andres sikkerhed når jeg kører. En ting er at jeg kører mig selv ihjel, men vil ikke leve med at have kørt andre ihjel. Derfor sætter jeg farten ned når jeg skal passere andre cykelister og fodgængere for at være sikker på at de også føler sig sikre ved at jeg kører forbi. Og man skal selvfølgelig ikke smadre 70 km i timen gennem et tætbeboet område eller en cykelsti. Jeg snakker mere om fx på lange veje. 

kn0x.

okay.

du hville gerne at gøre scooteren mere "tam" så den er mere medgørlig.
ud over at klæmme flere kilometer ud for hvært dråpe benzin.
Pretty much.
Ofte er det på de lange vejstrækninger ulykkeren sker knOx, jeg køre mc til hverdag og det er ofte jeg må bremse voldsomt ned p.g.a. en klaphat der køre ud fra en sidevej hvor vedkommende har ubetinget vigepligt. Dine chancer for at møde Klaphatten er endnu større, for de ser en knallert og regner med at den holder sine 45 kmt. så de sagtens kan nå ud.
Så pas nu på derude, og hvorfor så ikke købe sig en mc den er bygget til den høje hastighed hvilket din scooter / knallert ikke er
kn0x... ja, ihhh hvor er du en helt... passer på os andre osv.

Vorherrebevares.... find dig et andet forum til dine ulovligheder, eller endnu bedre... kør dyret ud over Møns Klint, så får du masser af optræk og acceleration.

Jeg har intet til overs for folk der bevidst overtræder de regler og love der demokratisk er lavet, for at vi kan bo i et sikkert land.... bøvs

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis