Sømpistol dur denne her?

Jeg har overvejet at købe en sømpistol, primært til opsætning af rustikloft, lister ol.

Harald Nyborg har denne her, til 178 kr incl moms, lyder det jo umidelbart tiltalende, er der nogle der har erfaring med den.
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo...=8199&n=10

Xl har denne Paslode FN1650 til 998 incl moms
http://www.paslode.dk/Produkter-158...tID=PROD56

Den er jo sikkert ganske udmærket, men lige i overkanten, til mit brug.
Findes der et fornuftigt alternativ?

Har kompressor, så luft er ikke problemet.
Og ja jeg har kikket, gamle tråde.
Men værktøjsmarkedet er jo dynamisk
www.lav-det-selv.dk/Soeg/tabid/67/D...active#882

mvh jens
25 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har den model, og den er skam udmærket til småopgaver, så som opsætning af lofter, men den kræver altså noget luft så har du ikke en kompressor på mindst 2 hk er du på den. Men det er så uanset om det er en billig eller dyr maskine.
Sømpistolen altså !
V.h.  Håndværkeren
Håndværker, er den billige nem nok at styre, så stifterne sidder i  korekt dybde?

Luften er ikke noget problemet, jeg har en 5½hk Stenhøj, med en 300 l tank.

Er Tjep' en ikke samme pris, som Pasloden, sådan ca?

mvh jens
Ja så har du jo ingen problemer skulle du komme i åndenød
Jeg syntes udmærket om den billige det er blot et spørgsmål indstilling af luftrykke.
jeg købet selv en af de billige fra HN for nogle år siden til et loft projekt i stuen.
jeg havde rigelig af luft med den "fejl skyder" altså tit, dvs der kommer ikke en stift ud og udløseren (som sidder i spidsen som man trykker mod emnet) er noget u-præcis.
jeg lånte så en "prof" model fra Paslodde af en kamerat.... Halljø det var kram og virkede hver eneste gang !
(iøvrigt det at de gode modeller er vinklet er rigtig rart)

der er altså noget rart ved at værktøjet bare virker !! som man siger så er det rigtige værktøj det halve arbejde
Nu ligger min HN klamp på hylden og bliver kun brugt når der lige skal sættes lidt hønsetråd på nogle stolper

så mellem linjerne...... ;-)

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

Annonce
Tjep er unimerco's eget mærke. så de er noget billigere. men kvaliteten er rigtig fin.

Jacob
Umidelbart er Tjep ikke billigere, efter hvad jeg lige kunne støve op.
www.carl-ras.dk/e-shop/el-vaerktoej...ltjepst50/

Kunne jeg finde en der lige var en tand bedre, end den fra HN ville det være perfekt.
Helst ikke over 500 kr....

mvh jens
Tjep og paslode er lavet på samme fabrik.

Tjep distribueres af unimerco, og Paslode distribueres af ITW/NKT, men produceres samme sted.

Prisen er også så godt som den samme idag, for et år siden var priserne helt anderledes end idag.
Jeg ville absolut gerne give det ekstra som tjep'en eller pasloden koster. Du kunne evt. spørge i det lokale bygemarked om de har en de lejer ud.


 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Jeg købte den fra HN, men blev træt af den med det samme.
Slagstiften laver nogle grimme mærker i "emnet". Det sker tit, at den skyder to søm ud samtidig dvs halvt ud, og så kan man ellers stå og fedte med at få dem ud, før man kan fortsætte sit arbejde.
Nu har jeg en senco, og den er super.

Med venlig hilsen RH

Lidt er godt - meget er bedre.

Jeg kan ligesom fornemme, at den billige fra HN, vil ende med at ærge mig grænseløst

Jeg må så lige prøve, at overbevise konen om det fornuftige i, at købe en sømpistol, til 1000 kr, for at sætte 8 m2 rustik op

Så det ender nok med en gang håndsømning

mvh jens
Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis