Sømpistol dur denne her?

Jeg har overvejet at købe en sømpistol, primært til opsætning af rustikloft, lister ol.

Harald Nyborg har denne her, til 178 kr incl moms, lyder det jo umidelbart tiltalende, er der nogle der har erfaring med den.
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo...=8199&n=10

Xl har denne Paslode FN1650 til 998 incl moms
http://www.paslode.dk/Produkter-158...tID=PROD56

Den er jo sikkert ganske udmærket, men lige i overkanten, til mit brug.
Findes der et fornuftigt alternativ?

Har kompressor, så luft er ikke problemet.
Og ja jeg har kikket, gamle tråde.
Men værktøjsmarkedet er jo dynamisk
www.lav-det-selv.dk/Soeg/tabid/67/D...active#882

mvh jens
Jeg har overvejet at købe en sømpistol, primært... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
En sømpistol kræver ikke en stor kompressor, til gengæld skal de have en luftslange med stor indvendig diameter så den kan få den smule luft den skal bruge lynhurtigt.

Jeg har selv den model du har købt hos HN, bare i grå og købt i Bilka for 99 kr. (restudsalg), de gange hvor den har kikset har været fordi jeg har sløset med at holde den stramt mod arbejdsemnet.

Bilka havde ved samme lejlighed også restudsalg af klammer og søm til pistolen, jeg købte hele dynen for 20kr. pr. pakke (5000 stk. pr.pk), og har formentlig søm/klammer nok til de næste 100 år.

Har en HN kombipistol og Tjep F16/50. Jeg syntes HN dykkere er lige lovlig tynde med deres 1,05 mm. Men klammerne de er fine.

Tjep pistolen kan altså slå noget hårdere hvis det er nødvendigt.

JonDop
Ja stifterne er utrolig tynde, men det er nok også klammerne, jeg kommer til at bruge mest.
Jeg købte dog en pakke stifter i rustfri, det gåer jo fint nok med at skyde dem i, men de bider jo nok ikke ret godt fast.

mvh jens
Hvis man lige vil have nummeret tykkere i stifter uden at skulle op i en rigtig sømpistol, så har Biltema denne her.

http://www.biltema.dk/da/vaerktoj/Trykluft/Varktoj/Luftdrevet-dykkerpistol/
Alle.

Bedre sent end aldrig.

Har selv den billige fra Aldi (søm/klammepistol)  til ca. samme pris som den billigste af dem.

Til hobby brug er den fin, opsætning af liste-lofter/møbelpolstring ol. den har aldrig endnu svigtet mig og helt levet op til mine forventninger, prisen taget i betragtning, (måske lidt tung og en anelse klodset, men kan leve med det)

Men skulle jeg "leve" af at bruge en søm og klamme pistol ville jeg ikke betænke mig på at købe Paslodde, i stedet for helt klart, den har jo nærmest "evigheds garantil" når man ser bort fra slagstiften, ala  Senco sømpistol, som jeg husker var den en af de aller-første på markedet

Konklution: Paslodde & Secko, kan der fåes reservedele til, heri forskellen (som jeg ser det)

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis