Anbefale motorcykel til et par...

Hej med jer.
Vi er et par der her om en månedstid skal til at tage mc kort..
Og det glæder vi os jo meget til.
Men hvilken mc ville I vælge som en delecykel hvor pigen er 1.60 mc høj og drengen 1.80 cm høj.?
Hej med jer. Vi er et par der her om en månedstid... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hva ska de da med sådan en bambus raket Mads
håndværker = fordi de så ikke behøver at ha spildbakke eller kattegrus med

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Skrevet af uldal på 05 jan 2011 10:42
håndværker = fordi de så ikke behøver at ha spildbakke eller kattegrus med
Jæ tror do løver ruuuundt iet Uldal, det er de Engelske motorcykler der har spildbakke og kattegrus med.
En MZpjæt har endda lukket kædesystem så her er ikke som Bambusraketten, en kæde der smider olie ud på vejen og fælgen

næ håndværker, du spurgte selv, hvad de ville med en bambusraket. Derfor mener jeg de sparer at ha kattegrus med. Og så er det ikke kun englændere der er lavet af gamle skøjter. Harly'er lægger også spor ud. Og MZ'erne? Tja, de samler op efter sig og æder a l olien selv. Og du.... en rigtig cruiser har kardan

 

Helt enig  der er faktisk mange der tror at en MZ har kardan p.g.a. de rør kæden løber i
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hej,

I skal vælge en som begge kan nå jorden på - dvs. den laveste..

Jeg er selv 180 og min kone er 160 - hun kører dog ikke MC - Men hun har siddet på min flere gange og kan nå jorden fint på den jeg har.

Det der gør min lidt speciel/anderledes er at den er japansk men bygget til usa marked, derfor får man en mekanik der holder og et udseende der ikke ligner en termokande..

Se mit galleri her : http://www.lav-det-selv.dk/Gallerier/Visgalleri/xmid/223

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

En Thermokande
Den sammenligning har jeg dog aldrig hørt, men kan forstille mig at du mener noget der er pakket grundigt ind i Plastick

En Motorcykel som ville være perfekt og som kan passe til både lang og kortbenede må være den goe gamle model: Royal Einfild 500 cc. Og i vore dage er der endda Pensionist starter på dem.
Jep - En termokande..

Sådan en har jeg også haft, men det blev for dyrt - både i drift, men ikke mindst i kørekort

http://www.lav-det-selv.dk/Gallerier/Visgalleri/xmid/224

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Mange gode indlæg, men jeg synes der mangler én MEGET vigtig detalje. VÆGTEN! (nej IKKE mc´ens, men personernes :-) ) og måske lige så vigtig hvordan personvægten er fordelt på korpus.....
Har en 1400 intruder som jeg plagede min efterhånden lidt frodige 100 kg kone om at hoppe op bagpå. Det lykkedes endelig efter lang tids palgen. DET GØR JEG SATEME IKKE IGEN! prøv at køre 80 km, med et monstrum af en kone der er så stor at du sidder halvvejs oppe på tanken, men spastisk-agtigt bøjede arme og en stigende krampe i arme, nakke, ryg m.v.

Kort og godt: I er nødt til at prøve nogle forskellige ud fra jeres kropsproportioner, hvilke ture i forventer at komme på (tærræn, langture, korte ture m.v.), affjedringsønsker/komfort, samt måske mest for herrens vedkommende, hvormget "ryk" der skal være i bæstet og hvornår man synes den godt må tabe pusten...

God fornøjelse :-)
Bent, sikke nogle billeder du danner for mit indre blik!!
En fantastisk og malende beskrivelse!!

Du må lære at køre MC som de gør i Filipinerne. Der så jeg familier på op til 6 personer på en og samme soloMC, og hvor faderen måtte stå op og køre, lænende sig ind over styret, hvor der også sad en unge på.

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også